ကြ်န္ေတာ္က Story ေရးတဲ့သူေတြကို သေဘာက်တယ္။ ဟုိးဘက္ေခတ္တုန္းကဆုိ ဆရာျမိဳ႕မျငိမ္းကိုၾကိဳက္တယ္။
သူ႔သီခ်င္းေတြကို ျမန္မာ့အသံမွာ နားေထာင္ရတာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ပိုင္း ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္၊ ကိုင္ဇာ၊ လႊမ္းမုိးတုိ႔လုိ
ွStory ပုံစံေရးတဲ့သူေတြကိုႀကိဳက္ျပီး ေရးနည္းေတြကို ေလ့လာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ငါလည္း သူတုိ႔လုိလုိက္ျပီးေရးၾကည့္မယ္ဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတဲ့ပညာဆုိတာ သိခဲ့ရတယ္။ စိတ္ကို အဲဒီထဲထည့္ျပီးေရးတာဆုိေတာ့ စကားလံုးပိုင္း၊ ငယ္ငယ္တုန္းကဖတ္ခဲ့တဲ့ စာဖတ္အားအတုိင္း စာေတြျပန္ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ စကားလံုးေတြရွာရတယ္။ ဒါက ဂီတဘက္မွာ
ကြ်န္ေတာ္ေလးစားအားက်ခဲ့တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြေပ့ါ။
ရုပ္ရွင္ဘက္မွာ အႏုပညာအလုပ္ေတြ ၄၊ ၅ မ်ိဳးေလာက္လုပ္ျပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္(၂)ဦးရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မီတဲ့
သူေတြ။ တစ္ေယာက္က ဦး၀င္းဦး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဦးသုေမာင္ ။ အဲဒီထဲမွာ ဦး၀င္းဦးအေၾကာင္းေျပာရမယ္ဆုိရင္
ဟုိတစ္ေလာကပဲ ဦး၀င္းဦးေခတ္ကိုမီခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကေျပာတာၾကားဖူးတယ္။ ဦး၀င္းဦးဟာ တစ္ေနရာတည္းမွာ
မတ္တပ္ရပ္ျပီးေတာ့ အလုပ္ (၄)မ်ိဳးေလာက္လုပ္နုိင္တယ္တဲ့။ ပါးစပ္က အခန္းဆက္၀တၱဳရွည္ကို ဖတ္ျပေနတယ္။
လက္က သူ႔မဂၢဇင္းအတြက္ သူ႔စာမူကို Proof ဖတ္ေနတယ္။ အဲဒီမွာ ေဘးကလူႏွစ္ေယာက္နဲ႕ Music အေၾကာင္းေျပာေသး
တယ္တဲ့။ ေနာက္ျပီး သူ႔ကိုအဓိကၾကိဳက္တာက အရမ္းေခတ္ေရွ႕ေျပးတယ္။ ရုိးရုိးသမားရုိးက်သြားေနတဲ့ေခတ္မွာ
"ေဆာင္းအိပ္မက္" လုိစိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာဇာတ္ကားမ်ိဳး၊ "အတြယ္အတာ" လုိဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြရုိက္နုိင္တယ္။ "အတြယ္အတာ" ကားထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ကိုေရထဲပစ္ခ်လုိက္တဲ့ အခန္းမ်ိဳးဆုိ အဲဒီေခတ္ကအေျခအေနနဲ႕ ရုိက္ထားတာ ေတာ္ေတာ္ကိုပီျပင္တယ္။ ရွစ္ကုိယ္ခြဲျပီးရုိက္ခဲ့တဲ့ "ခ်စ္သူေရြးမယ္ခ်စ္၀ဲလည္" ဇာတ္ကားလည္းအရမ္းေကာင္းတယ္။
သူက စာေရးတာလည္းေကာင္းတယ္။ သီခ်င္းဆုိလည္းေအာင္ျမင္တယ္။ ရုပ္ရွင္ဘက္မွာလည္း ဘုရားက မင္းသားလုပ္ရမယ္ဆုိျပီး ခ်ေပးလုိက္တဲ့ ရုပ္ရည္မ်ိဳးပါ။ အစပုိင္းေတြမွာ သူ႔ကို ကြ်န္ေတာ္က သရုပ္ေဆာင္၊ အဆုိေတာ္ေလာက္ပဲသိခဲ့တာ။
ကြ်န္ေတာ္(၁၀)တန္းေလာက္ေရာက္ေတာ့ စာေရးမယ္ဆုိျပီး စာအုပ္ေတြစုံေအာင္လုိက္ဖတ္ရင္းမွ သူ႔ရဲ႕ "မန္းသၾကၤန္"
ဆုိတဲ့စာအုပ္ကိုဖတ္ခဲ့ရတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္က ေတာ္ေတာ္ ေတာ္တဲ့လူပဲ။ အစုံကိုလုပ္နုိင္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္
သူ႔ကိုစိတ္၀င္စားသြားျပီး ဒီပုဂၢိဳလ္ ေနာက္ထပ္ဘာေတြမ်ားလုပ္ခဲ့ေသးလဲဆုိျပီး သူ႔အေၾကာင္းကို ေလ့လာေတာ့မွ
ဒါရုိက္တာလုပ္တယ္၊ ထုတ္ေ၀သူလုပ္တယ္၊ ၀န္ထမ္းလုပ္ခဲ့တာေတြကိုပါ ထပ္ျပီးသိခဲ့ရပါတယ္။
သူ႔ဇာတ္ကားေတြကို ကြ်န္ေတာ္က ျမန္မာ့အသံက လႊင့္တာၾကည့္ခဲ့ရတာပါ။ တနဂၤေႏြဆုိရင္ ျမန္မာ့အသံက ျမန္မာကားေတြ လာတယ္ေလ။ ဘယ္ကစၾကည့္ဖူးလည္းဆုိတာကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး။ မွတ္မိတာကေတာ့ "ေဆာင္းအိပ္မက္" ကားေပါ့။
အဲဒီကားၾကည့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္(၁၀)ႏွစ္ေလာက္ပဲရွိဦးမယ္။ ကေလးဆုိေတာ့ သရဲကားထင္ျပီး ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ၾကည့္ခဲ့တာ။ အသက္နည္းနည္းၾကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆာင္းအိပ္မက္ကုိ ျပန္ၾကည့္ရေတာ့ သရဲကားမဟုတ္ဘူး။ ဆုိက္ကိုျဖစ္
ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာကားဆုိတာ နားလည္ခဲ့တယ္။
သရုပ္ေဆာင္ဇာတ္ရုပ္ေတြမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ကြဲျပားေအာင္သရုပ္ေဆာင္နုိင္သလုိ သူဘယ္ကားရုိက္ရုိက္ ပီျပင္တယ္၊
ေကာင္းေနတာပဲ။ အဲဒီစကားကို ေျပာနုိင္တာက ရွစ္ကိုယ္ခဲြရုိက္ခဲ့တဲ့ ခ်စ္သူေရြးမယ္ခ်စ္၀ဲလည္ ဇာတ္ကားကိုၾကည့္ျပီး အဲဒီလုိ
ထင္ျမင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီဇာတ္ကားမွာ လူရွစ္ေယာက္ရဲ႕ဇာတ္ရုပ္ပုံစံက တစ္အိမ္ေရာက္ရင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကြဲျပားပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ အခုေခတ္ေနာက္ပုိင္းကားေတြ သူ႔လုိမ်ိဳး ဇာတ္လမ္းေက်ာရုိးစုံစုံရုိက္တာ မရွိသေလာက္ပဲ။
သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ သီခ်င္းဆိုတဲ့စတုိင္၊ ဟန္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကည့္ေကာင္းတယ္။
လက္ေလးတစ္ဘက္က စႏၵယားေပၚတင္ျပီး မ်က္နွာကျပံဳးျပံဳးေလးနဲ႕ သီခ်င္းဆုိတာ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေသးတယ္။ သံုးထပ္စႏၵယား
ကိုမွီျပီး တုိက္ပုံနဲ႔ဆုိတဲ့ပုံစံေလ။
ဆုိဟန္ဆုိေပါက္က ဘယ္သူမွမမီဘူး။ အေရွ႕ကရွိခဲ့တဲ့သူေတြေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မမီဘူးေပါ့ေနာ္။ သူ႔ေနာက္ပုိင္း သူ႔လုိအသံ၊ သူ႔လုိ
ဆုိေပါက္ကိုမီတဲ့သူ ကြ်န္ေတာ္မေတြ႔ေသးဘူး။
စာေပဘက္မွာဆုိရင္လည္း သူက စာေပအေရးအသားက အရမ္းနုိင္တယ္။ စာအရမ္းဖတ္တာသိသာတယ္။ သူ႔လုိပညာရွင္တစ္
ေယာက္ကုိ ကြ်န္ေတာ္ေ၀ဖန္ျပီး မေျပာရဲပါဘူး။ သူ႕စာေပမွာစကားအသံုးအႏႈန္းက အရမ္းေကာင္းတယ္။ အဓိပၸာယ္ျခင္းတူတဲ့
စကားအသံုးအႏႈန္းကိုေတာင္မွ သူသံုးလုိ္က္တဲ့ အသံုးႏႈန္းကပုိလွတယ္လုိ႔ထင္တယ္။
ကြ်န္ေတာ္အထင္ကေတာ့ ဦး၀င္းဦးလုိလူမ်ိဳး ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ေပၚလာမွာ မဟုတ္နုိင္ဘူး ။ သူက စာေရးတယ္။
ထုတ္ေ၀သူလုပ္တယ္။ သီခ်င္းဆုိတယ္၊ သရုပ္ေဆာင္လုပ္တယ္။ ေနာက္ျပီးအမႈထမ္းလည္းလုပ္ေသးတယ္။ ေတာ္ေတာ္ဘ၀စုံတယ္။ ျဖတ္သန္းတဲ့ဘ၀တုိင္းမွာလည္း သူမ်ားအားက်ေလးစားျခင္းကို ခံရတယ္။ သူဟာ ဘ၀မွာေအာင္ျမင္မႈေတြကို
ပိုင္ဆုိင္နိုင္ဖုိ႔လူျဖစ္လာတဲ့သူလို႔ ကြ်န္ေတာ္သူ႕ကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။
Ayo Asit
Special thanks Sai Yan Naung
သူ႔သီခ်င္းေတြကို ျမန္မာ့အသံမွာ နားေထာင္ရတာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ပိုင္း ဆရာစိုင္းခမ္းလိတ္၊ ကိုင္ဇာ၊ လႊမ္းမုိးတုိ႔လုိ
ွStory ပုံစံေရးတဲ့သူေတြကိုႀကိဳက္ျပီး ေရးနည္းေတြကို ေလ့လာျဖစ္ခဲ့တယ္။ ငါလည္း သူတုိ႔လုိလုိက္ျပီးေရးၾကည့္မယ္ဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ခက္ခဲတဲ့ပညာဆုိတာ သိခဲ့ရတယ္။ စိတ္ကို အဲဒီထဲထည့္ျပီးေရးတာဆုိေတာ့ စကားလံုးပိုင္း၊ ငယ္ငယ္တုန္းကဖတ္ခဲ့တဲ့ စာဖတ္အားအတုိင္း စာေတြျပန္ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ စကားလံုးေတြရွာရတယ္။ ဒါက ဂီတဘက္မွာ
ကြ်န္ေတာ္ေလးစားအားက်ခဲ့တဲ့ အႏုပညာရွင္ေတြေပ့ါ။
ရုပ္ရွင္ဘက္မွာ အႏုပညာအလုပ္ေတြ ၄၊ ၅ မ်ိဳးေလာက္လုပ္ျပီး ေအာင္ျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္(၂)ဦးရွိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မီတဲ့
သူေတြ။ တစ္ေယာက္က ဦး၀င္းဦး၊ ေနာက္တစ္ေယာက္က ဦးသုေမာင္ ။ အဲဒီထဲမွာ ဦး၀င္းဦးအေၾကာင္းေျပာရမယ္ဆုိရင္
ဟုိတစ္ေလာကပဲ ဦး၀င္းဦးေခတ္ကိုမီခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးကေျပာတာၾကားဖူးတယ္။ ဦး၀င္းဦးဟာ တစ္ေနရာတည္းမွာ
မတ္တပ္ရပ္ျပီးေတာ့ အလုပ္ (၄)မ်ိဳးေလာက္လုပ္နုိင္တယ္တဲ့။ ပါးစပ္က အခန္းဆက္၀တၱဳရွည္ကို ဖတ္ျပေနတယ္။
လက္က သူ႔မဂၢဇင္းအတြက္ သူ႔စာမူကို Proof ဖတ္ေနတယ္။ အဲဒီမွာ ေဘးကလူႏွစ္ေယာက္နဲ႕ Music အေၾကာင္းေျပာေသး
တယ္တဲ့။ ေနာက္ျပီး သူ႔ကိုအဓိကၾကိဳက္တာက အရမ္းေခတ္ေရွ႕ေျပးတယ္။ ရုိးရုိးသမားရုိးက်သြားေနတဲ့ေခတ္မွာ
"ေဆာင္းအိပ္မက္" လုိစိတ္ပိုင္းဆုိင္ရာဇာတ္ကားမ်ိဳး၊ "အတြယ္အတာ" လုိဇာတ္ကားမ်ိဳးေတြရုိက္နုိင္တယ္။ "အတြယ္အတာ" ကားထဲမွာ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ကိုေရထဲပစ္ခ်လုိက္တဲ့ အခန္းမ်ိဳးဆုိ အဲဒီေခတ္ကအေျခအေနနဲ႕ ရုိက္ထားတာ ေတာ္ေတာ္ကိုပီျပင္တယ္။ ရွစ္ကုိယ္ခြဲျပီးရုိက္ခဲ့တဲ့ "ခ်စ္သူေရြးမယ္ခ်စ္၀ဲလည္" ဇာတ္ကားလည္းအရမ္းေကာင္းတယ္။
သူက စာေရးတာလည္းေကာင္းတယ္။ သီခ်င္းဆုိလည္းေအာင္ျမင္တယ္။ ရုပ္ရွင္ဘက္မွာလည္း ဘုရားက မင္းသားလုပ္ရမယ္ဆုိျပီး ခ်ေပးလုိက္တဲ့ ရုပ္ရည္မ်ိဳးပါ။ အစပုိင္းေတြမွာ သူ႔ကို ကြ်န္ေတာ္က သရုပ္ေဆာင္၊ အဆုိေတာ္ေလာက္ပဲသိခဲ့တာ။
ကြ်န္ေတာ္(၁၀)တန္းေလာက္ေရာက္ေတာ့ စာေရးမယ္ဆုိျပီး စာအုပ္ေတြစုံေအာင္လုိက္ဖတ္ရင္းမွ သူ႔ရဲ႕ "မန္းသၾကၤန္"
ဆုိတဲ့စာအုပ္ကိုဖတ္ခဲ့ရတယ္။ အဲ့ဒီမွာ ဒီပုဂၢိဳလ္က ေတာ္ေတာ္ ေတာ္တဲ့လူပဲ။ အစုံကိုလုပ္နုိင္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္
သူ႔ကိုစိတ္၀င္စားသြားျပီး ဒီပုဂၢိဳလ္ ေနာက္ထပ္ဘာေတြမ်ားလုပ္ခဲ့ေသးလဲဆုိျပီး သူ႔အေၾကာင္းကို ေလ့လာေတာ့မွ
ဒါရုိက္တာလုပ္တယ္၊ ထုတ္ေ၀သူလုပ္တယ္၊ ၀န္ထမ္းလုပ္ခဲ့တာေတြကိုပါ ထပ္ျပီးသိခဲ့ရပါတယ္။
သူ႔ဇာတ္ကားေတြကို ကြ်န္ေတာ္က ျမန္မာ့အသံက လႊင့္တာၾကည့္ခဲ့ရတာပါ။ တနဂၤေႏြဆုိရင္ ျမန္မာ့အသံက ျမန္မာကားေတြ လာတယ္ေလ။ ဘယ္ကစၾကည့္ဖူးလည္းဆုိတာကိုေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မသိဘူး။ မွတ္မိတာကေတာ့ "ေဆာင္းအိပ္မက္" ကားေပါ့။
အဲဒီကားၾကည့္ရတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္(၁၀)ႏွစ္ေလာက္ပဲရွိဦးမယ္။ ကေလးဆုိေတာ့ သရဲကားထင္ျပီး ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ၾကည့္ခဲ့တာ။ အသက္နည္းနည္းၾကီးလာတဲ့အခ်ိန္မွာ ေဆာင္းအိပ္မက္ကုိ ျပန္ၾကည့္ရေတာ့ သရဲကားမဟုတ္ဘူး။ ဆုိက္ကိုျဖစ္
ေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာကားဆုိတာ နားလည္ခဲ့တယ္။
သရုပ္ေဆာင္ဇာတ္ရုပ္ေတြမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ကြဲျပားေအာင္သရုပ္ေဆာင္နုိင္သလုိ သူဘယ္ကားရုိက္ရုိက္ ပီျပင္တယ္၊
ေကာင္းေနတာပဲ။ အဲဒီစကားကို ေျပာနုိင္တာက ရွစ္ကိုယ္ခဲြရုိက္ခဲ့တဲ့ ခ်စ္သူေရြးမယ္ခ်စ္၀ဲလည္ ဇာတ္ကားကိုၾကည့္ျပီး အဲဒီလုိ
ထင္ျမင္ခဲ့တယ္။ အဲဒီဇာတ္ကားမွာ လူရွစ္ေယာက္ရဲ႕ဇာတ္ရုပ္ပုံစံက တစ္အိမ္ေရာက္ရင္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ကြဲျပားပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္သိသေလာက္ အခုေခတ္ေနာက္ပုိင္းကားေတြ သူ႔လုိမ်ိဳး ဇာတ္လမ္းေက်ာရုိးစုံစုံရုိက္တာ မရွိသေလာက္ပဲ။
သူ႔ရဲ႕သီခ်င္းနဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ေျပာရမယ္ဆုိရင္ သီခ်င္းဆိုတဲ့စတုိင္၊ ဟန္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ၾကည့္ေကာင္းတယ္။
လက္ေလးတစ္ဘက္က စႏၵယားေပၚတင္ျပီး မ်က္နွာကျပံဳးျပံဳးေလးနဲ႕ သီခ်င္းဆုိတာ ကြ်န္ေတာ္မွတ္မိေသးတယ္။ သံုးထပ္စႏၵယား
ကိုမွီျပီး တုိက္ပုံနဲ႔ဆုိတဲ့ပုံစံေလ။
ဆုိဟန္ဆုိေပါက္က ဘယ္သူမွမမီဘူး။ အေရွ႕ကရွိခဲ့တဲ့သူေတြေတာ့ ကြ်န္ေတာ္မမီဘူးေပါ့ေနာ္။ သူ႔ေနာက္ပုိင္း သူ႔လုိအသံ၊ သူ႔လုိ
ဆုိေပါက္ကိုမီတဲ့သူ ကြ်န္ေတာ္မေတြ႔ေသးဘူး။
စာေပဘက္မွာဆုိရင္လည္း သူက စာေပအေရးအသားက အရမ္းနုိင္တယ္။ စာအရမ္းဖတ္တာသိသာတယ္။ သူ႔လုိပညာရွင္တစ္
ေယာက္ကုိ ကြ်န္ေတာ္ေ၀ဖန္ျပီး မေျပာရဲပါဘူး။ သူ႕စာေပမွာစကားအသံုးအႏႈန္းက အရမ္းေကာင္းတယ္။ အဓိပၸာယ္ျခင္းတူတဲ့
စကားအသံုးအႏႈန္းကိုေတာင္မွ သူသံုးလုိ္က္တဲ့ အသံုးႏႈန္းကပုိလွတယ္လုိ႔ထင္တယ္။
ကြ်န္ေတာ္အထင္ကေတာ့ ဦး၀င္းဦးလုိလူမ်ိဳး ေနာက္ထပ္တစ္ေယာက္ေပၚလာမွာ မဟုတ္နုိင္ဘူး ။ သူက စာေရးတယ္။
ထုတ္ေ၀သူလုပ္တယ္။ သီခ်င္းဆုိတယ္၊ သရုပ္ေဆာင္လုပ္တယ္။ ေနာက္ျပီးအမႈထမ္းလည္းလုပ္ေသးတယ္။ ေတာ္ေတာ္ဘ၀စုံတယ္။ ျဖတ္သန္းတဲ့ဘ၀တုိင္းမွာလည္း သူမ်ားအားက်ေလးစားျခင္းကို ခံရတယ္။ သူဟာ ဘ၀မွာေအာင္ျမင္မႈေတြကို
ပိုင္ဆုိင္နိုင္ဖုိ႔လူျဖစ္လာတဲ့သူလို႔ ကြ်န္ေတာ္သူ႕ကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။
Ayo Asit
Special thanks Sai Yan Naung
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။