Loud Speaker added 3 new photos — with ကိုထိုက္ ပခုကၠဴ and 9 others.
ရထား ၃၃
ကိုမ်ိဳး (IR)
မႀကာခင္ကာလက ၿမန္မာRockဂီတေလာကအတြက္ အလားအလာေကာင္းတဲ့ Band တဖြဲ႔နဲ ့ Vocalist တဦး ေပၚထြက္လို႔လာခဲ့ၿပန္ေလရဲ႕။ အဲ့ဒီသူေတြကေတာ့ `ရထား၃၃´လို ့အမည္ရတဲ ့ Album နဲ ့အတူ ဂီတေက်ာက္ေၿမသားေပၚကို ေၿခခ်လာခဲႀကတဲ ့ Cicada Band နဲ႔စိုင္းေလးတုိ႔ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူ ေတးေရးေလာကအတြက္ပါ အားရိွစရာေကာင္းတဲ့ လူငယ္ေတးေရးဆရာေတြလည္း ဒီ Albumနဲ႔အတူ ေပၚထြက္လို႔လာခဲ့ပါတယ္။
“ရထား ၃၃” တဲ့။ Album Title ကိုက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းေနပါတယ္။Band နဲ ့ Vocalistကလည္း အသစ္။ ေတးေရးေတြကလည္း “လၿပည့္” ကလြဲရင္ က်န္တဲ့သူေတြက အသစ္လို႔သတ္မွတ္လို႔ရမယ့္သူေတြခ်ည္းဆိုေတာ့ ဒီ Album အေပၚ ၿမည္းစမ္းခံစားႀကည့္လိုတဲ့စိတ္ကူးကို ပိုၿပီးခိုင္မာေစခဲ့တယ္။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုရင္ Idiots တို႔လို၊SARAH တို႔လို အရည္အေသြးရိွတဲ့ ့လူငယ္အဖြဲ႔ေတြ မ်ားမ်ားေပၚထြက္လာေစခ်င္တဲ့ ့ဆႏၵေႀကာင့္ပဲၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီ Albumရဲ႕အဖြင့္သီခ်င္းကို စနားေထာင္လိုက္တည္းက Albumေကာင္းတခ်ပ္ၿဖစ္မယ္ဆိုတာ ယံုႀကည္လိုက္မိတယ္။ ဒါဟာ Cicada Band ရဲ ့ တီးခတ္မႈွအရည္အေသြးနဲ ့အသံပါ၀ါအားေကာင္းတဲ့စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal colorေႀကာင့္ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ ဒါေႀကာင့္လည္း ေနာက္ထပ္သီခ်င္းေတြကို ဆက္တိုက္နားေထာင္ၿဖစ္တဲ့အခါမွာေတာ့ Rockဂီတၿမိဳ႕ေတာ္မွာ လင္းလက္ေတာက္ပလာဖို ့ အလားအလာရိွတ့ဲ ႀကယ္စင္စုေတြရဲ႕ၿပယုဂ္ဆိုတာ ပိုၿပီးၿမင္သာေစခဲ့ပါတယ္။
ဒီAlbum နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရာ့ခ္ဂီတလူငယ္အမ်ားစုဟာ ဒီAlbum မထြက္ခင္ကတည္းက စိတ္၀င္တစားရိွခ့ဲတယ္လုိ႔ ့သိရိွရပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီAlbum ကိုထုတ္လုပ္တဲ့သူက Guardian Bandက Vocalist ဖိုးသားၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေႀကာင့္လည္း ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ရထား ၃၃ Albumဟာ တန္း၀င္တဲ့Rock Album တခ်ပ္ၿဖစ္တာကိုေတာ့ ဒီထဲကသီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ႀကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ ့ ဒီေခြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေၿပာစရာရိွတာက စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal colorပဲၿဖစ္ပါတယ္။ စိုင္ေလးရဲ႕ပင္ကိုယ္အသံဟာ ထူထဲတဲ့အသံလံုးမ်ိဳးၿဖစ္တာေႀကာင့္
ေရာ့ခ္ကာတေယာက္အၿဖစ္ ႏွစ္သစ္လက္ခံလုိ႔ ့ရေပမယ့္ ဒီစီးရီးထဲက သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမွာ သူရဲ႕ပင္ကိုယ္Vocal Color သိပ္မေပၚလြင္ပဲ အငဲလိုလုိ၊ ဖိုးသားလိုလုိ၊ SARAH လိုလုိၿဖစ္ေနတာက စိုင္းေလးရဲ႕နဂိုရိွရင္းစြဲအသံ တန္ဖိုးမဲ့ေနသလို ခံစားမိပါတယ္။ ဒါကလည္း ေတးေရးဆရာေတြ ဖန္တီးေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ သီခ်င္းပံုစံေတြအေပၚမွာမူတည္သလို၊ သူႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့အဆိုရွင္ေတြရဲ႕သီခ်င္းေတြကို လုိက္ဆိုက်င့္ရင္းနဲ ့ အဲ့ဒီအဆိုရွင္ေတြရဲ႕ ေလာင္းရိပ္ေအာက္ကိုေရာက္သြားတာမ်ိဳးလည္း ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြမွာ ဆုိဟန္ေကာ၊ သီခ်င္းပံုစံအရပါ အငဲနဲ႔ဖုိးသားတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းပံုစံမ်ိဳးေတြနဲ ့ ဆင္တူယိုးမွားၿဖစ္ေနတာကို သတိထားမိခဲ့တာေႀကာင့္ စိုင္းေလးရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ေပ်ာက္သေလာက္ၿဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တီးခတ္တ့ဲအပိုင္းမွာလည္း ဒီAlbumကို Cicada Bandအေနနဲ ့ အဓိကဖန္တီး တီးခတ္ထားေပးေပမဲ့ Guest Player အေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္တီးခတ္ေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ Albumတခုလံုးအေနနဲ ့ အရည္အေသြးကို သံုးသပ္ဖို႔ခက္ခဲၿပီး Cicada Band ကိုယ္တိုင္တီးခတ္ေပးထားတဲ့သီခ်င္းေတြေလာက္ပဲ အကဲခတ္သံုးသပ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Cicada Band ကိုယ္တိုင္တီးခတ္ေပးထားတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြမွာ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာတီးခတ္မႈွ အရည္အေသြးနဲ ့ ေသသပ္တဲ့Arrangement ေတြကိုေတြ႔ရလုိ ့ သူတို႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကိုေတာ့ အသိအမွတ္ၿပဳမိခဲ့ပါတယ္။ စီးရီးေခါင္းစဥ္တင္တဲ့ေနရာမွာလည္း သီခ်င္းတပုဒ္တည္းရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကိုမတင္ပဲ ေတးသြားနံပတ္ ၃၃ သီခ်င္းနဲ ့ ရထားဆိုတဲ့သီခ်င္း ၂ပုဒ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကို ဆက္စပ္ၿပီးေပးထားတာေႀကာင့္ ဒီစီးရီးေခြကို ဖန္တီးထားတဲ့သူေတြရဲ႕ ့စိတ္ကူးေကာင္းေလးတခုလုိ ့ ေၿပာရမွာပါ။ဒါေႀကာင့္လည္း ေရွ ့မွာေၿပာခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ဖယ္ထုတ္ၿပီး Cicada Band ကိုယ္တိုင္ သီးသန္႔ဖန္တီးပံုေဖာ္ေပးထားတ့ဲ သီခ်င္းေတြထဲက ဂီတလူငယ္ထုရဲ႕စိတ္အဟာရနဲ႔လည္း အစပ္အဟပ္တည့္ႏိုင္မယ့္ သီခ်င္းအခ်ိဳ႕ကို ေရြးထုတ္ေဖာ္ၿပေပးခ်င္ပါတယ္။
ေတးသြားနံပတ္ ၃၃ ဟာ ေတးေရးဆရာ လူေဇာ္ ဖန္တီးေရးဖြဲ႔ထားတဲ ့ သီခ်င္းတပုဒ္ၿဖစ္ၿပီး Album Titleအၿဖစ္ တစိတ္တပိုင္းပါ၀င္တဲ့ သီခ်င္းလည္းၿဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္နဲ ့ စာသားအေႀကာင္းအရာ လိုက္ဖက္မႈရိွတာကို ကေလးငိုသံ Effectနဲ႔အစၿပဳထားတဲ ့ Introအ၀င္ရဲ႕ခပ္ႀကမ္းႀကမ္း Guitar Vampေတြက သက္ေသထူေနခဲ့ပါတယ္။ Death Metalဆန္တဲ ့ Introအၿပီးမွာ စိုင္းေလးရဲ ့ Vocal Colorနဲ႔ဆိုဟန္က Verse အပိုဒ္ကစၿပီး သီခ်င္းအဆံုးပိုင္းထိ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းရဲ႕မယ္လုိဒီဖြဲ႔စည္းပုံအရ Chord Phrasing ကို ခပ္စိပ္စိပ္ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ၿပင္းရွရွ Backing Guitar Vampေတြက ဒီသီခ်င္းအေပၚ အဓိကဖမ္းစားႏိုင္တ့ဲအခ်က္ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ ေတြ႔ဖူးေနက် သီခ်င္းအေႀကာင္းအရာမ်ဳိးၿဖစ္ေပမယ့္ ဘာမွမၿမဲတဲ့ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ဒုကၡႏြံေတာေတြႀကားကေန ၀ိညာဥ္မဲ့တဲ့စိတ္နဲ႔ လြတ္ေၿမာက္ခ်င္ေနတဲ့ လူတေယာက္ရဲ႕ခံစားခ်က္ကို အၿမင္တမ်ိဳး ပံုေဖာ္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။ တင္စားအသံုးၿပဳသြားတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ႕ Moderanzieၿဖစ္မႈေႀကာင့္လည္း သီခ်င္းရဲ႕ Melody ဟာ ပိုၿပီးႂကြတက္လာခဲ့သလို Death Meatal ဂီတပံုစံ အဂၤါရပ္နဲ႔ညီညြတ္တဲ့ သီခ်င္းေကာင္းတပုဒ္ ၿဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေသခ်ာတာတခုက ဒီသီခ်င္းပံုစံမွာ Lamb of Godရဲ႕၀ိညာဥ္ေတြ ပူးကပ္ခံထားရတာကိုေတြ႔ရၿပီး solo အေနနဲ႔ သီခ်င္းနဲ႔လိုက္ဖက္ေအာင္ Guitar Vamp ေတြကိုပဲ ေဇာင္းေပးတီးခတ္သြားတဲ့စိတ္ကူးဟာ Cicada Bandရဲ ့ပါးနပ္မႈတခုလို ့ဆိုရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ Albumရဲ႕ ့အဖြင့္သီခ်င္းအၿဖစ္ေရာ စီးရီးေခါင္းစဥ္အေနနဲ႔ပါ ၿဖစ္တည္လာခဲ့တာလုိ ့ ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္္မယ္။
"မီးမ"...ဒီသီခ်င္းကိုေတာ့ ေတးေရးမိခ်မ္းက ေရးဖြဲ႔ေပးထားတာပါ။ Classic Mood ဆန္ဆန္ Intro ကို အစၿပဳထားတဲ့ Acoustic Guitarသံက စြဲမက္ဖြယ္ဖြယ္ေကာင္းလွၿပီး နည္းပညာပါတဲ့ Vocal Expression ေႀကာင့္ သီခ်င္းအဖြင့္က ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလးနဲ ့ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Verse အပိုဒ္ေတြကို Left Tone နဲ ့ သီဆိုသြားၿပီး Cho အပိုဒ္ေရာက္မွ High Pitch နဲ႔ဆိုသြားတဲ့ပံုစံဟာ ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြမွာ အမ်ားအားၿဖင့္ ေတြ႔ရေလ့ရိွေပမယ့္ သီခ်င္းTempo ကို တၿဖည္းၿဖည္းျမႇင့္ေပးသြားႏုိင္တဲ့ဆိုဟန္နဲ ့ ၿပီးၿပည့္စံုတဲ့ Arrangeေႀကာင့္ သစ္လြင္တဲ့ Rock သီခ်င္းတပုဒ္ၿဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းကို သီဆိုထားတဲ႕စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal Colorနဲ ့Moodက အငဲ ရဲ႕ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွာ ရိွေနခဲ့ၿပီး သီခ်ငး္ပံုစံကလည္း Kiss အဖြဲ႔ရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြ ဟိုတကြက္ သည္တကြက္ ထင္ဟပ္စြန္းထင္းေနတာကို သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းအေႀကာင္းအရာအရလည္း အမ်ားသူငွာ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေလ့ရိွတဲ ့ အေႀကာင္းအရာမ်ိဳးၿဖစ္ေပမဲ့
`စီးကရက္တလိပ္က ေရစုိေနတယ္
ငါ့အိတ္ကပ္က ေငြလုိေနတယ္
ၿပံဳးၿပလိုက္မွငါယဥ္ေက်းသလား´ စတဲ ့
စကားလံုးေတြက ဒီေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ရင္ဘတ္နဲ ့ ထပ္တူက်ေစမဲ့ စကားလံုးေတြပဲၿဖစ္ပါတယ္။
Cho;ပိုဒ္အၿပီးမွ Key Change သြားတဲ့ Bridge အပိုဒ္နဲ ့ Solomon ရဲ ့ ညိွဳ႕ဓါတ္ပါတဲ ့ Guitar Riff ေတြကလည္း သီခ်င္းပံုစံနဲ ့ ဟာမိုနီၿဖစ္စြာ ညိွဳ႕ယူႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ဒီသီခ်င္းဟာ old School Rock အေငြ႔အသက္ေတြလႊမး္ၿခံဳထားတဲ့ Mordern Rockသီခ်င္းတပုဒ္အၿဖစ္ ေရာ့ခ္လူငယ္ထုရဲ႕ ဂီတေက်ာက္သားေၿမေပၚမွာ ထြင္းေဖာက္ေနရာယူႏိုင္မွာ အမွန္ပါပဲ။
ေနာက္ထပ္ `ရထား´လို သီခ်င္းပံုစံမ်ိဳးနဲ ့`ကြ်န္´ လို သီခ်င္းပံုစံမ်ိဳးေတြကလည္း ဒီ Album ရဲ႕ ၿငိတြယ္စရာေကာင္းတဲ့ ဂီတပံုစံထဲမွာပါ၀င္ေပမယ့္ Red Hot Chilli Peppers ရဲ႕ Music Styleေတြေပၚ ေပ်ာ္၀င္မႈနညး္ေနေသးတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ “ေအးရာေအးေႀကာင္း” ဆိုတဲ့ ့သီခ်င္းကိုပဲ ေရြးထုတ္ၿပခ်င္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ေတးေရးဖုိးတီက ေရးဖြဲ႔ေပးထားၿပီး သီခ်င္း Frame တခုလံုးက Red Hot Chilli Peppers ရဲ႕မ်က္ႏွာဖံုးေတြစြပ္ၿပီး ဖန္တီးထားသလားလုိ႔ ထင္မွတ္ရပါတယ္။စကားမစပ္ေၿပာရရင္ Red Hot Chilli Peppers ရဲ႕ Music Styeေတြကို Alternative Rock တံဆိပ္ကပ္ထားေပမယ့္ သူတုိ႔အဖြဲ႕ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာဖန္တီးထားတဲ့သီခ်င္းေတြက ဘာတံဆိပ္ေအာက္မွာမွရိွမေနဘဲ ရိုးရွင္းေပါ့ပါးေနတာကို ေတြ႔ရသလိုိ `ေအးရာေအးေႀကာင္း´ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပံုစံကိုလည္း အဲ႔ဒီလုိ ေပါ့ပါးရိုးရွင္းေအာင္ ဖန္တီးထားပါတယ္။ဘာေႀကာင့္လဲဆိုရင္ Drum အယူအဆနဲ ့ Guitar Colorကစလို ့
Solo Guitar Scale ေတြအၿပင္ သီခ်င္း Ending ပုိင္းအထိ သီခ်င္းတပုဒ္လံုးက ဟင္းလင္းၿပင္ထဲမွာ လြင့္ေမ်ာေနသလိုခံစားရတဲ့ ရသမ်ိဳးကို ေပးႏိုင္လို႔ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ သီိခ်င္းပံုစံနဲ ့ သီခ်င္းအေႀကာင္းအရာကလည္း အံ၀င္ခြင္က် လိုက္ဖက္မႈရိွလွသလို Breaking Powerနဲ ့ အားေပးသီဆိုသြားတဲ့ စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal Expression ကလည္း ( အငဲရဲ႕ Vocal Color နဲ႔Moodေတြလႊမ္းေနတာကလြဲရင္ ) ခံစားမႈအာရံုကို ပိုၿပီးၿမင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အၿပင္ အလုပ္ေတြကို ေမႊ႔ယာေပၚသိပ္လုိက္လုိ ့ အစခ်ီထားတဲ့ ေခတ္နဲ႔လုိက္ဖက္ညီတဲ့ စကားလံုးနိမိတ္ပံုေတြေႀကာင့္လည္း ဒီသီခ်ငး္ ကိုနားေထာင္ၿပီးရင္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့ စိတ္ထြက္ေပါက္တခုကို ရရိွခံစားႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
အထက္မွာေၿပာခဲ့သလိုပဲ တၿခားအဆိုရွင္ေတြရဲ႕ Colorေတြလႊမ္းေနတဲ့ စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal Mood နဲ ့တၿခားအားနည္းခ်က္အခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ ေခတ္နဲ ့ အံ၀င္ခြင္က်ၿဖစ္တဲ ့ ဂီတပံုစံေတြကို ဖန္တီးထားတဲ့ Album တခ်ပ္ၿဖစ္တာမို ့ ဒီကေန ့ Rock ေတး Album ေတြႀကားမွာ တန္း၀င္ႏိုင္တဲ ့ Album တခ်ပ္အၿဖစ္ အသိအမွတ္ၿပဳ လက္ခံႀကိဳဆိုလို္က္ရပါတယ္။ ။
https://www.dropbox.com/…/h0y007…/AAD7Uzo7UhpqGC4kJLEHb4Wxa…
★ ★ ★ ေဒါင္းခ်င္သူမ်ား Linkကိုႏိွပ္၍ browserဆီ တန္းသြားပါ
Special thank to စစ္သူႀကီး အာမက္
ကိုမ်ိဳး (IR)
မႀကာခင္ကာလက ၿမန္မာRockဂီတေလာကအတြက္ အလားအလာေကာင္းတဲ့ Band တဖြဲ႔နဲ ့ Vocalist တဦး ေပၚထြက္လို႔လာခဲ့ၿပန္ေလရဲ႕။ အဲ့ဒီသူေတြကေတာ့ `ရထား၃၃´လို ့အမည္ရတဲ ့ Album နဲ ့အတူ ဂီတေက်ာက္ေၿမသားေပၚကို ေၿခခ်လာခဲႀကတဲ ့ Cicada Band နဲ႔စိုင္းေလးတုိ႔ပဲ ၿဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔နဲ႔အတူ ေတးေရးေလာကအတြက္ပါ အားရိွစရာေကာင္းတဲ့ လူငယ္ေတးေရးဆရာေတြလည္း ဒီ Albumနဲ႔အတူ ေပၚထြက္လို႔လာခဲ့ပါတယ္။
“ရထား ၃၃” တဲ့။ Album Title ကိုက စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းေနပါတယ္။Band နဲ ့ Vocalistကလည္း အသစ္။ ေတးေရးေတြကလည္း “လၿပည့္” ကလြဲရင္ က်န္တဲ့သူေတြက အသစ္လို႔သတ္မွတ္လို႔ရမယ့္သူေတြခ်ည္းဆိုေတာ့ ဒီ Album အေပၚ ၿမည္းစမ္းခံစားႀကည့္လိုတဲ့စိတ္ကူးကို ပိုၿပီးခိုင္မာေစခဲ့တယ္။ ဘာေႀကာင့္လဲဆိုရင္ Idiots တို႔လို၊SARAH တို႔လို အရည္အေသြးရိွတဲ့ ့လူငယ္အဖြဲ႔ေတြ မ်ားမ်ားေပၚထြက္လာေစခ်င္တဲ့ ့ဆႏၵေႀကာင့္ပဲၿဖစ္ပါတယ္။
ဒီ Albumရဲ႕အဖြင့္သီခ်င္းကို စနားေထာင္လိုက္တည္းက Albumေကာင္းတခ်ပ္ၿဖစ္မယ္ဆိုတာ ယံုႀကည္လိုက္မိတယ္။ ဒါဟာ Cicada Band ရဲ ့ တီးခတ္မႈွအရည္အေသြးနဲ ့အသံပါ၀ါအားေကာင္းတဲ့စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal colorေႀကာင့္ဆိုရင္ မမွားပါဘူး။ ဒါေႀကာင့္လည္း ေနာက္ထပ္သီခ်င္းေတြကို ဆက္တိုက္နားေထာင္ၿဖစ္တဲ့အခါမွာေတာ့ Rockဂီတၿမိဳ႕ေတာ္မွာ လင္းလက္ေတာက္ပလာဖို ့ အလားအလာရိွတ့ဲ ႀကယ္စင္စုေတြရဲ႕ၿပယုဂ္ဆိုတာ ပိုၿပီးၿမင္သာေစခဲ့ပါတယ္။
ဒီAlbum နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေရာ့ခ္ဂီတလူငယ္အမ်ားစုဟာ ဒီAlbum မထြက္ခင္ကတည္းက စိတ္၀င္တစားရိွခ့ဲတယ္လုိ႔ ့သိရိွရပါတယ္။ ဒါဟာ ဒီAlbum ကိုထုတ္လုပ္တဲ့သူက Guardian Bandက Vocalist ဖိုးသားၿဖစ္ေနတဲ့အတြက္ေႀကာင့္လည္း ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ရထား ၃၃ Albumဟာ တန္း၀င္တဲ့Rock Album တခ်ပ္ၿဖစ္တာကိုေတာ့ ဒီထဲကသီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ႀကည့္ရင္ သိႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ ့ ဒီေခြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေၿပာစရာရိွတာက စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal colorပဲၿဖစ္ပါတယ္။ စိုင္ေလးရဲ႕ပင္ကိုယ္အသံဟာ ထူထဲတဲ့အသံလံုးမ်ိဳးၿဖစ္တာေႀကာင့္
ေရာ့ခ္ကာတေယာက္အၿဖစ္ ႏွစ္သစ္လက္ခံလုိ႔ ့ရေပမယ့္ ဒီစီးရီးထဲက သီခ်င္းေတာ္ေတာ္မ်ားမွာ သူရဲ႕ပင္ကိုယ္Vocal Color သိပ္မေပၚလြင္ပဲ အငဲလိုလုိ၊ ဖိုးသားလိုလုိ၊ SARAH လိုလုိၿဖစ္ေနတာက စိုင္းေလးရဲ႕နဂိုရိွရင္းစြဲအသံ တန္ဖိုးမဲ့ေနသလို ခံစားမိပါတယ္။ ဒါကလည္း ေတးေရးဆရာေတြ ဖန္တီးေရးဖြဲ႔ထားတဲ့ သီခ်င္းပံုစံေတြအေပၚမွာမူတည္သလို၊ သူႏွစ္သက္ခဲ့တဲ့အဆိုရွင္ေတြရဲ႕သီခ်င္းေတြကို လုိက္ဆိုက်င့္ရင္းနဲ ့ အဲ့ဒီအဆိုရွင္ေတြရဲ႕ ေလာင္းရိပ္ေအာက္ကိုေရာက္သြားတာမ်ိဳးလည္း ၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြမွာ ဆုိဟန္ေကာ၊ သီခ်င္းပံုစံအရပါ အငဲနဲ႔ဖုိးသားတို႔ရဲ႕ သီခ်င္းပံုစံမ်ိဳးေတြနဲ ့ ဆင္တူယိုးမွားၿဖစ္ေနတာကို သတိထားမိခဲ့တာေႀကာင့္ စိုင္းေလးရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ဟန္ ေပ်ာက္သေလာက္ၿဖစ္ေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ တီးခတ္တ့ဲအပိုင္းမွာလည္း ဒီAlbumကို Cicada Bandအေနနဲ ့ အဓိကဖန္တီး တီးခတ္ထားေပးေပမဲ့ Guest Player အေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္တီးခတ္ေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ Albumတခုလံုးအေနနဲ ့ အရည္အေသြးကို သံုးသပ္ဖို႔ခက္ခဲၿပီး Cicada Band ကိုယ္တိုင္တီးခတ္ေပးထားတဲ့သီခ်င္းေတြေလာက္ပဲ အကဲခတ္သံုးသပ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ Cicada Band ကိုယ္တိုင္တီးခတ္ေပးထားတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြမွာ ႏွစ္လုိဖြယ္ရာတီးခတ္မႈွ အရည္အေသြးနဲ ့ ေသသပ္တဲ့Arrangement ေတြကိုေတြ႔ရလုိ ့ သူတို႔ရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈကိုေတာ့ အသိအမွတ္ၿပဳမိခဲ့ပါတယ္။ စီးရီးေခါင္းစဥ္တင္တဲ့ေနရာမွာလည္း သီခ်င္းတပုဒ္တည္းရဲ႕ ေခါင္းစဥ္ကိုမတင္ပဲ ေတးသြားနံပတ္ ၃၃ သီခ်င္းနဲ ့ ရထားဆိုတဲ့သီခ်င္း ၂ပုဒ္ရဲ႕ေခါင္းစဥ္ကို ဆက္စပ္ၿပီးေပးထားတာေႀကာင့္ ဒီစီးရီးေခြကို ဖန္တီးထားတဲ့သူေတြရဲ႕ ့စိတ္ကူးေကာင္းေလးတခုလုိ ့ ေၿပာရမွာပါ။ဒါေႀကာင့္လည္း ေရွ ့မွာေၿပာခဲ့တဲ့ အားနည္းခ်က္တခ်ိဳ႕ကို ဖယ္ထုတ္ၿပီး Cicada Band ကိုယ္တိုင္ သီးသန္႔ဖန္တီးပံုေဖာ္ေပးထားတ့ဲ သီခ်င္းေတြထဲက ဂီတလူငယ္ထုရဲ႕စိတ္အဟာရနဲ႔လည္း အစပ္အဟပ္တည့္ႏိုင္မယ့္ သီခ်င္းအခ်ိဳ႕ကို ေရြးထုတ္ေဖာ္ၿပေပးခ်င္ပါတယ္။
ေတးသြားနံပတ္ ၃၃ ဟာ ေတးေရးဆရာ လူေဇာ္ ဖန္တီးေရးဖြဲ႔ထားတဲ ့ သီခ်င္းတပုဒ္ၿဖစ္ၿပီး Album Titleအၿဖစ္ တစိတ္တပိုင္းပါ၀င္တဲ့ သီခ်င္းလည္းၿဖစ္ပါတယ္။ သီခ်င္းေခါင္းစဥ္နဲ ့ စာသားအေႀကာင္းအရာ လိုက္ဖက္မႈရိွတာကို ကေလးငိုသံ Effectနဲ႔အစၿပဳထားတဲ ့ Introအ၀င္ရဲ႕ခပ္ႀကမ္းႀကမ္း Guitar Vampေတြက သက္ေသထူေနခဲ့ပါတယ္။ Death Metalဆန္တဲ ့ Introအၿပီးမွာ စိုင္းေလးရဲ ့ Vocal Colorနဲ႔ဆိုဟန္က Verse အပိုဒ္ကစၿပီး သီခ်င္းအဆံုးပိုင္းထိ ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းရဲ႕မယ္လုိဒီဖြဲ႔စည္းပုံအရ Chord Phrasing ကို ခပ္စိပ္စိပ္ဖြဲ႔စည္းထားၿပီး ၿပင္းရွရွ Backing Guitar Vampေတြက ဒီသီခ်င္းအေပၚ အဓိကဖမ္းစားႏိုင္တ့ဲအခ်က္ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ ေတြ႔ဖူးေနက် သီခ်င္းအေႀကာင္းအရာမ်ဳိးၿဖစ္ေပမယ့္ ဘာမွမၿမဲတဲ့ လူ႔ဘ၀ရဲ႕ဒုကၡႏြံေတာေတြႀကားကေန ၀ိညာဥ္မဲ့တဲ့စိတ္နဲ႔ လြတ္ေၿမာက္ခ်င္ေနတဲ့ လူတေယာက္ရဲ႕ခံစားခ်က္ကို အၿမင္တမ်ိဳး ပံုေဖာ္ထားတာၿဖစ္ပါတယ္။ တင္စားအသံုးၿပဳသြားတဲ့ စကားလံုးေတြရဲ႕ Moderanzieၿဖစ္မႈေႀကာင့္လည္း သီခ်င္းရဲ႕ Melody ဟာ ပိုၿပီးႂကြတက္လာခဲ့သလို Death Meatal ဂီတပံုစံ အဂၤါရပ္နဲ႔ညီညြတ္တဲ့ သီခ်င္းေကာင္းတပုဒ္ ၿဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေသခ်ာတာတခုက ဒီသီခ်င္းပံုစံမွာ Lamb of Godရဲ႕၀ိညာဥ္ေတြ ပူးကပ္ခံထားရတာကိုေတြ႔ရၿပီး solo အေနနဲ႔ သီခ်င္းနဲ႔လိုက္ဖက္ေအာင္ Guitar Vamp ေတြကိုပဲ ေဇာင္းေပးတီးခတ္သြားတဲ့စိတ္ကူးဟာ Cicada Bandရဲ ့ပါးနပ္မႈတခုလို ့ဆိုရမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္လည္း ဒီသီခ်င္းဟာ Albumရဲ႕ ့အဖြင့္သီခ်င္းအၿဖစ္ေရာ စီးရီးေခါင္းစဥ္အေနနဲ႔ပါ ၿဖစ္တည္လာခဲ့တာလုိ ့ ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္္မယ္။
"မီးမ"...ဒီသီခ်င္းကိုေတာ့ ေတးေရးမိခ်မ္းက ေရးဖြဲ႔ေပးထားတာပါ။ Classic Mood ဆန္ဆန္ Intro ကို အစၿပဳထားတဲ့ Acoustic Guitarသံက စြဲမက္ဖြယ္ဖြယ္ေကာင္းလွၿပီး နည္းပညာပါတဲ့ Vocal Expression ေႀကာင့္ သီခ်င္းအဖြင့္က ၿငိမ့္ၿငိမ့္ေလးနဲ ့ဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ Verse အပိုဒ္ေတြကို Left Tone နဲ ့ သီဆိုသြားၿပီး Cho အပိုဒ္ေရာက္မွ High Pitch နဲ႔ဆိုသြားတဲ့ပံုစံဟာ ေရာ့ခ္သီခ်င္းေတြမွာ အမ်ားအားၿဖင့္ ေတြ႔ရေလ့ရိွေပမယ့္ သီခ်င္းTempo ကို တၿဖည္းၿဖည္းျမႇင့္ေပးသြားႏုိင္တဲ့ဆိုဟန္နဲ ့ ၿပီးၿပည့္စံုတဲ့ Arrangeေႀကာင့္ သစ္လြင္တဲ့ Rock သီခ်င္းတပုဒ္ၿဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီသီခ်င္းကို သီဆိုထားတဲ႕စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal Colorနဲ ့Moodက အငဲ ရဲ႕ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွာ ရိွေနခဲ့ၿပီး သီခ်ငး္ပံုစံကလည္း Kiss အဖြဲ႔ရဲ႕ ပံုရိပ္ေတြ ဟိုတကြက္ သည္တကြက္ ထင္ဟပ္စြန္းထင္းေနတာကို သတိထားမိခဲ့ပါတယ္။ သီခ်င္းအေႀကာင္းအရာအရလည္း အမ်ားသူငွာ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ေလ့ရိွတဲ ့ အေႀကာင္းအရာမ်ိဳးၿဖစ္ေပမဲ့
`စီးကရက္တလိပ္က ေရစုိေနတယ္
ငါ့အိတ္ကပ္က ေငြလုိေနတယ္
ၿပံဳးၿပလိုက္မွငါယဥ္ေက်းသလား´ စတဲ ့
စကားလံုးေတြက ဒီေခတ္လူငယ္ေတြရဲ႕ရင္ဘတ္နဲ ့ ထပ္တူက်ေစမဲ့ စကားလံုးေတြပဲၿဖစ္ပါတယ္။
Cho;ပိုဒ္အၿပီးမွ Key Change သြားတဲ့ Bridge အပိုဒ္နဲ ့ Solomon ရဲ ့ ညိွဳ႕ဓါတ္ပါတဲ ့ Guitar Riff ေတြကလည္း သီခ်င္းပံုစံနဲ ့ ဟာမိုနီၿဖစ္စြာ ညိွဳ႕ယူႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ဒီသီခ်င္းဟာ old School Rock အေငြ႔အသက္ေတြလႊမး္ၿခံဳထားတဲ့ Mordern Rockသီခ်င္းတပုဒ္အၿဖစ္ ေရာ့ခ္လူငယ္ထုရဲ႕ ဂီတေက်ာက္သားေၿမေပၚမွာ ထြင္းေဖာက္ေနရာယူႏိုင္မွာ အမွန္ပါပဲ။
ေနာက္ထပ္ `ရထား´လို သီခ်င္းပံုစံမ်ိဳးနဲ ့`ကြ်န္´ လို သီခ်င္းပံုစံမ်ိဳးေတြကလည္း ဒီ Album ရဲ႕ ၿငိတြယ္စရာေကာင္းတဲ့ ဂီတပံုစံထဲမွာပါ၀င္ေပမယ့္ Red Hot Chilli Peppers ရဲ႕ Music Styleေတြေပၚ ေပ်ာ္၀င္မႈနညး္ေနေသးတဲ့ လူငယ္ေတြအတြက္ “ေအးရာေအးေႀကာင္း” ဆိုတဲ့ ့သီခ်င္းကိုပဲ ေရြးထုတ္ၿပခ်င္ပါတယ္။ ဒီသီခ်င္းကို ေတးေရးဖုိးတီက ေရးဖြဲ႔ေပးထားၿပီး သီခ်င္း Frame တခုလံုးက Red Hot Chilli Peppers ရဲ႕မ်က္ႏွာဖံုးေတြစြပ္ၿပီး ဖန္တီးထားသလားလုိ႔ ထင္မွတ္ရပါတယ္။စကားမစပ္ေၿပာရရင္ Red Hot Chilli Peppers ရဲ႕ Music Styeေတြကို Alternative Rock တံဆိပ္ကပ္ထားေပမယ့္ သူတုိ႔အဖြဲ႕ရဲ႕ လြတ္လပ္စြာဖန္တီးထားတဲ့သီခ်င္းေတြက ဘာတံဆိပ္ေအာက္မွာမွရိွမေနဘဲ ရိုးရွင္းေပါ့ပါးေနတာကို ေတြ႔ရသလိုိ `ေအးရာေအးေႀကာင္း´ ဆုိတဲ့ သီခ်င္းပံုစံကိုလည္း အဲ႔ဒီလုိ ေပါ့ပါးရိုးရွင္းေအာင္ ဖန္တီးထားပါတယ္။ဘာေႀကာင့္လဲဆိုရင္ Drum အယူအဆနဲ ့ Guitar Colorကစလို ့
Solo Guitar Scale ေတြအၿပင္ သီခ်င္း Ending ပုိင္းအထိ သီခ်င္းတပုဒ္လံုးက ဟင္းလင္းၿပင္ထဲမွာ လြင့္ေမ်ာေနသလိုခံစားရတဲ့ ရသမ်ိဳးကို ေပးႏိုင္လို႔ပဲၿဖစ္ပါတယ္။ သီိခ်င္းပံုစံနဲ ့ သီခ်င္းအေႀကာင္းအရာကလည္း အံ၀င္ခြင္က် လိုက္ဖက္မႈရိွလွသလို Breaking Powerနဲ ့ အားေပးသီဆိုသြားတဲ့ စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal Expression ကလည္း ( အငဲရဲ႕ Vocal Color နဲ႔Moodေတြလႊမ္းေနတာကလြဲရင္ ) ခံစားမႈအာရံုကို ပိုၿပီးၿမင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အၿပင္ အလုပ္ေတြကို ေမႊ႔ယာေပၚသိပ္လုိက္လုိ ့ အစခ်ီထားတဲ့ ေခတ္နဲ႔လုိက္ဖက္ညီတဲ့ စကားလံုးနိမိတ္ပံုေတြေႀကာင့္လည္း ဒီသီခ်ငး္ ကိုနားေထာင္ၿပီးရင္ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးတဲ့ စိတ္ထြက္ေပါက္တခုကို ရရိွခံစားႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
အထက္မွာေၿပာခဲ့သလိုပဲ တၿခားအဆိုရွင္ေတြရဲ႕ Colorေတြလႊမ္းေနတဲ့ စိုင္းေလးရဲ႕ Vocal Mood နဲ ့တၿခားအားနည္းခ်က္အခ်ိဳ႕ကလြဲရင္ ေခတ္နဲ ့ အံ၀င္ခြင္က်ၿဖစ္တဲ ့ ဂီတပံုစံေတြကို ဖန္တီးထားတဲ့ Album တခ်ပ္ၿဖစ္တာမို ့ ဒီကေန ့ Rock ေတး Album ေတြႀကားမွာ တန္း၀င္ႏိုင္တဲ ့ Album တခ်ပ္အၿဖစ္ အသိအမွတ္ၿပဳ လက္ခံႀကိဳဆိုလို္က္ရပါတယ္။ ။
https://www.dropbox.com/…/h0y007…/AAD7Uzo7UhpqGC4kJLEHb4Wxa…
★ ★ ★ ေဒါင္းခ်င္သူမ်ား Linkကိုႏိွပ္၍ browserဆီ တန္းသြားပါ
Special thank to စစ္သူႀကီး အာမက္
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။