Bird Strike ဆိုတာ ....
ဒီေန႔ အြန္လိုင္းေပၚမွာ “ပ်ံသန္းစဥ္ ငွက္ႏွင့္တုိက္မိ၍ MAI ေလယာဥ္ ဦးထိပ္ပုိင္း ေပါက္ၿပဲမႈျဖစ္” ဆိုတဲ့ သတင္းကို Yangon Police ေဖ့(စ္)ဘြခ္ စာမ်က္ႏွာ က စတင္တာေတြ႔ၿပီး အခ်ိန္မရလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္လိုက္ဘူး … ညေနပိုင္း အတန္းၿပီးေတာ့ အြန္လုိင္းေပၚတက္လာေတာ့ အဲဒီသတင္းကို ဧရာဝတီ သတင္း ဌာန က ျပန္တင္ထားတာကို ဖတ္ၾကည့္တဲ့ အခါ ေအာက္မွာ ေရးထားတဲ့ comment ေတြကို ဖတ္ၿပီး မေနႏိုင္/မထိုင္ႏုိင္ Wikipedia မွာ လိုက္ဖတ္ၾကည့္မိပါတယ္ … ။
အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ကို Bird Strike လုိ႔လည္း ေခၚသလို bird ingestion (စက္ကို အဓိက တိုက္မိတာကို ဆိုလိုပါတယ္) BASH – Bird Aircraft Strike Hazard (ငွက္ႏွင့္ေလယာဥ္ထိခုိက္တို က္မႈ ေဘးအႏၲရယ္) လို႔လည္း သံုးၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဆိုပါျဖစ္စဥ္ဟာ ေလယာဥ္မ်ား ႏွင့္ သတၱဝါမ်ား (မ်ားေသာအားျဖင့္ ငွက္မ်ား ႏွင့္ လင္းႏုိ႔မ်ား) ၾကားတြင္ ထိခိုက္မႈျဖစ္ျခင္း တိုက္မိျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ အျပင္ ကားေတြမွာလည္း ျဖစ္တတ္တာ ေတြ႔ရတတ္ပါတယ္ … ။
ေလယာဥ္မ်ား ေဘးကင္းလံုၿခံဳစြာ ပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ bird strike ဟာ အလြန္အေရးပါတဲ့ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ တစ္ခုလည္းျဖစ္ၿပီး မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္ … ။ ဒါေပမယ့္ လူေသဆံုးမႈကေတာ့ နည္းပါး ပါတယ္ … ခန္႔မန္းေျခအားျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီေပါင္း တစ္ဘီလ်ံမွာမွ တစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေသဆံုးမႈျဖစ္ေစပါတယ္ … bird strike ေတြရဲ႕အမ်ားစု ၆၅% ေလာက္ဟာ ေလယာဥ္ပ်ံေတြကို ပ်က္စီးထိခိုက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္ … ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ bird strike ဟာ လူ႔အသက္ဆံုး႐ႈံးတဲ့ အထိ ထိခိုက္မႈ ရွိေစပါတယ္ … ။ မေတာ္တဆမႈ အမ်ားစုက ေလယာဥ္ပ်ံေတြရဲ႕ ေရွ႕မွန္ကုို ထိခိုက္မိတာရယ္ … စက္ထဲကို ပ်ံသန္းဝင္ေရာက္သြားတာရယ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ … ။
အဆိုပါျဖစ္စဥ္ဟာ ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံတက္ခ်ိန္ ႏွင့္ ဆင္းသက္ခ်ိန္ေတြမွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ေပနိမ့္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတာကို ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပျမင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ျဖစ္တတ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္ … ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ ၂၀,၀၀၀ ကေန ၃၀,၀၀၀ ေလာက္ ဝန္းက်င္ေတြမွာလည္း ျဖစ္တာေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္ … ။ အခ်ိဳ႕ေသာ ငွက္အုပ္စုမ်ားအာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပ ၃၃,၀၀၀ ေက်ာ္အထိ ပ်ံသန္းႏုိင္တာေတြ ရွိၿပီးေတာ့ အဆုိပါျဖစ္စဥ္ အမ်ားစုဟာ ေလဆိပ္အနီးနားမွာ (ICAO ရဲ႕ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ၉၀% ေလာက္အထိ) ေလယာဥ္ဆင္းခ်ိန္၊ ပ်ံတက္ခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္ … ။ FAA ရဲ႕ ေတာ႐ိုင္းတရိစၧာန္မ်ား ေၾကာင့္ ထိခုိက္မႈ၊ တိုက္ခိုက္မႈ စီမံခန္႔ခြဲျခင္းဆိုင္ရာ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ အျမင့္ေပ ၃၀၀၀ အထက္မွာ ၈% ခန္႔သာ ရွိၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ ၁၀၀ ဝန္က်င္မွာေတာ့ ၆၁% ေလာက္ ျဖစ္တာကို ေတြ႔ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ … ။ အဆိုပါ ထိခိုက္မႈ တိုက္မိမႈ ျဖစ္စဥ္ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ လြင့္လာတဲ့ ဘယ္အရာနဲ႔ မဆို ျဖစ္တတ္ပါတယ္ … အဲဒီအရာေတြဟာ ေလယာဥ္ေတာင္ပံ၊ ေလာယဥ္ေခါင္း၊ စက္ စတာေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ ထိခိုက္၊ တိုက္မိမႈ ေတြျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္ … ။
ဂ်က္ေလယာဥ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္ တည္ေဆာက္ပံုအရ ေလစုပ္အားဟာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚမွာရွိေနတ ဲ့ ျပဳတ္ထြက္ႏိုင္တဲ့အရာေတြကို စုပ္ယုႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အားေကာင္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေလယာဥ္ ပ်ံတက္ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္မွာ ပန္ကာလည္တဲ့ ႏႈန္းဟာ အရမ္းျမန္ၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပနိမ့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ငွက္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ေလ့ရွိၿပီး အေပၚမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့အတိုင္း ၆၁% အထိ ျဖစ္တတ္တာပါ …။ ထိခုိက္မႈ အနည္းအမ်ားကေတာ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ပ်ံသန္းမႈ အရွိန္ႏႈန္းနဲ႔ တိုက္မိတဲ့ တိရိစၧာန္(ငွက္၊ လင္းႏို႔ စသည္ျဖင့္) တို႔ရဲ႕ အေလးအခ်ိန္ အေပၚမူတည္ၿပီးေတာ့ ထိခိုက္မႈ ပမာဏ ကြာျခားသြားပါတယ္ … ။ အျမင့္ေပနိမ့္တဲ့ ေနရာမွာ ကားေလာက္ပဲ ျမန္တဲ့ အရွိန္မွာ တိုက္မိမယ္ဆိုရင္ ထိခုိက္ပ်က္စီးမႈ က နည္းနည္းေလာက္ပဲ ျဖစ္မွာပါ … ။ ဂ်က္ေလယာဥ္ရဲ႕ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ဆိုရင္ေတာ့ အႀကီးအက်ယ္ ထိခိုက္ပ်က္စီး တာေတြ ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္ … ။ ဆိုလိုတာက ၁၁ ေပါင္ပဲ အေလးခ်ိန္ရွိတဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္ ဟာ တစ္နာရီကို မိုင္ ၁၇၀ ႏႈန္းနဲ႔သာ ေတြ႔မယ္ဆိုရင္ အျမင့္ေပ ၅၀ ေလာက္ေက ေပါင္ ၂၂၀ အေလးခ်ိန္ ျပဳတ္က်တဲ့ အရွိန္နဲ႔ တူညီပါတယ္ … ။
အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ဟာ ယဥ္ေတြရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးေစသလို ခရီးသည္ေတြကို လည္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရေစႏုိင္ပါတယ္ … ။ ငွက္ေတြက အုပ္လိုက္သာဆိုရင္ တိုက္မိတာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈေတြလည္း မ်ားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္ … ။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ အေနအထား၊ ေလယာဥ္တက္ခ်ိန္၊ ဆင္းခ်ိန္ စတာေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈ အနည္း/အမ်ား စတာေတြ ကြာျခားႏုိင္ပါတယ္ … ။
ဒါေတြအျပင္ Wikipedia မွာ Bird Strike ေၾကာင့္ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈေတြ .. အဆိုပါျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္တဲ့ ငွက္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ … အဆိုပါကိစၥေတြကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အစီအမံေတြျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕ ဒီဇိုင္း၊ သဘဝတိရိစၧာန္မ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ဧရိယာ စတာေတြကိုပါ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေဖာ္ျပထားပ ါတယ္ … ။
စာေရးသူ အေနေနဲ႔ ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက Little knowledge is very dangerous. ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စကားလို ကိုယ္သိတာေလာက္နဲ႔ စြတ္ၿပီး မေျပာေစခ်င္တာပါ … သတင္းတစ္ခု … အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခု ကို ေတြ႔တဲ့အခါ ကိုယ္က ေျခေျချမစ္ျဖစ္မသိရင္လည္း သိေအာင္လုပ္ၿပီးမွ ေျပာေစခ်င္တာပါ … ဘယ္အေၾကာင္းအရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့လာပါ … မွတ္သားပါ … ကုိယ္က မသိရင္လည္း သိတဲ့လူေတြကို ေမးပါ … အက်ိဳးရယ္ … အေၾကာင္းရယ္ကို သိေအာင္လုပ္ၾက ေစခ်င္တာပါ … ။ ကိစၥတစ္ခုကို ျဖစ္ႏုိင္ျခင္း/ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္း စတာေတြကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္တဲ့ အေလ့အထ ေလးေတာ့ ရွိေစခ်င္ပါတယ္ … ။ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ “အမ်ားေယာင္လို႔ လိုက္ၿပီးေယာက္ အေမာင္ ေတာင္မွန္း ေျမာက္မွန္းမသိ” ဆိုတဲ့စကားလို မျဖစ္ရေအာင္ စူးစမ္း ေလ့လာ မွတ္သား ဆင္ျခင္ တဲ့ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းမ်ား ရွင္သန္ ေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးသားလိုက္ပါတယ္ … ။
ေအာင္ကိုဦး(UMK)
Be the Best !
Source : http://en.wikipedia.org/ wiki/Bird_strike
-------------------------- -------------------------- -------------------------- --------------
Youtube မွာလည္း Bird Strike လို႔ ရွာၿပီး ၾကည့္ႏိုင္ၾကပါတယ္
ဒီေန႔ အြန္လိုင္းေပၚမွာ “ပ်ံသန္းစဥ္ ငွက္ႏွင့္တုိက္မိ၍ MAI ေလယာဥ္ ဦးထိပ္ပုိင္း ေပါက္ၿပဲမႈျဖစ္” ဆိုတဲ့ သတင္းကို Yangon Police ေဖ့(စ္)ဘြခ္ စာမ်က္ႏွာ က စတင္တာေတြ႔ၿပီး အခ်ိန္မရလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ မဖတ္လိုက္ဘူး … ညေနပိုင္း အတန္းၿပီးေတာ့ အြန္လုိင္းေပၚတက္လာေတာ့ အဲဒီသတင္းကို ဧရာဝတီ သတင္း ဌာန က ျပန္တင္ထားတာကို ဖတ္ၾကည့္တဲ့ အခါ ေအာက္မွာ ေရးထားတဲ့ comment ေတြကို ဖတ္ၿပီး မေနႏိုင္/မထိုင္ႏုိင္ Wikipedia မွာ လိုက္ဖတ္ၾကည့္မိပါတယ္ … ။
အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ကို Bird Strike လုိ႔လည္း ေခၚသလို bird ingestion (စက္ကို အဓိက တိုက္မိတာကို ဆိုလိုပါတယ္) BASH – Bird Aircraft Strike Hazard (ငွက္ႏွင့္ေလယာဥ္ထိခုိက္တို
ေလယာဥ္မ်ား ေဘးကင္းလံုၿခံဳစြာ ပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႔အတြက္ bird strike ဟာ အလြန္အေရးပါတဲ့ ၿခိမ္းေျခာက္မႈ တစ္ခုလည္းျဖစ္ၿပီး မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္ … ။ ဒါေပမယ့္ လူေသဆံုးမႈကေတာ့ နည္းပါး ပါတယ္ … ခန္႔မန္းေျခအားျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်ံေတြ ပ်ံသန္းခ်ိန္ နာရီေပါင္း တစ္ဘီလ်ံမွာမွ တစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေသဆံုးမႈျဖစ္ေစပါတယ္ … bird strike ေတြရဲ႕အမ်ားစု ၆၅% ေလာက္ဟာ ေလယာဥ္ပ်ံေတြကို ပ်က္စီးထိခိုက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္ … ။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ bird strike ဟာ လူ႔အသက္ဆံုး႐ႈံးတဲ့ အထိ ထိခိုက္မႈ ရွိေစပါတယ္ … ။ မေတာ္တဆမႈ အမ်ားစုက ေလယာဥ္ပ်ံေတြရဲ႕ ေရွ႕မွန္ကုို ထိခိုက္မိတာရယ္ … စက္ထဲကို ပ်ံသန္းဝင္ေရာက္သြားတာရယ္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ … ။
အဆိုပါျဖစ္စဥ္ဟာ ေလယာဥ္မ်ား ပ်ံတက္ခ်ိန္ ႏွင့္ ဆင္းသက္ခ်ိန္ေတြမွာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ ေပနိမ့္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ အျဖစ္မ်ားတာကို ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပျမင့္တဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း ျဖစ္တတ္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္ … ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ ၂၀,၀၀၀ ကေန ၃၀,၀၀၀ ေလာက္ ဝန္းက်င္ေတြမွာလည္း ျဖစ္တာေတြကို ေတြ႔ရပါတယ္ … ။ အခ်ိဳ႕ေသာ ငွက္အုပ္စုမ်ားအာ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ ေပ ၃၃,၀၀၀ ေက်ာ္အထိ ပ်ံသန္းႏုိင္တာေတြ ရွိၿပီးေတာ့ အဆုိပါျဖစ္စဥ္ အမ်ားစုဟာ ေလဆိပ္အနီးနားမွာ (ICAO ရဲ႕ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ၉၀% ေလာက္အထိ) ေလယာဥ္ဆင္းခ်ိန္၊ ပ်ံတက္ခ်ိန္ေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္ … ။ FAA ရဲ႕ ေတာ႐ိုင္းတရိစၧာန္မ်ား ေၾကာင့္ ထိခုိက္မႈ၊ တိုက္ခိုက္မႈ စီမံခန္႔ခြဲျခင္းဆိုင္ရာ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ အထက္ အျမင့္ေပ ၃၀၀၀ အထက္မွာ ၈% ခန္႔သာ ရွိၿပီးေတာ့ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ ၁၀၀ ဝန္က်င္မွာေတာ့ ၆၁% ေလာက္ ျဖစ္တာကို ေတြ႔ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ … ။ အဆိုပါ ထိခိုက္မႈ တိုက္မိမႈ ျဖစ္စဥ္ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ေလယာဥ္ပ်ံနဲ႔ မ်က္ႏွာျခင္းဆိုင္ လြင့္လာတဲ့ ဘယ္အရာနဲ႔ မဆို ျဖစ္တတ္ပါတယ္ … အဲဒီအရာေတြဟာ ေလယာဥ္ေတာင္ပံ၊ ေလာယဥ္ေခါင္း၊ စက္ စတာေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ ထိခိုက္၊ တိုက္မိမႈ ေတြျဖစ္ေစတတ္ပါတယ္ … ။
ဂ်က္ေလယာဥ္ရဲ႕ အင္ဂ်င္ တည္ေဆာက္ပံုအရ ေလစုပ္အားဟာ ေလယာဥ္ေျပးလမ္းေပၚမွာရွိေနတ
အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ဟာ ယဥ္ေတြရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းေတြကို ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးေစသလို ခရီးသည္ေတြကို လည္း ထိခိုက္ဒဏ္ရာ ရေစႏုိင္ပါတယ္ … ။ ငွက္ေတြက အုပ္လိုက္သာဆိုရင္ တိုက္မိတာေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈေတြလည္း မ်ားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္ … ။ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္အထက္ အျမင့္ေပ အေနအထား၊ ေလယာဥ္တက္ခ်ိန္၊ ဆင္းခ်ိန္ စတာေတြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈ အနည္း/အမ်ား စတာေတြ ကြာျခားႏုိင္ပါတယ္ … ။
ဒါေတြအျပင္ Wikipedia မွာ Bird Strike ေၾကာင့္ သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ ပ်က္စီးဆံုး႐ံႈးမႈေတြ .. အဆိုပါျဖစ္စဥ္နဲ႔ ပတ္သက္ဆက္ႏြယ္တဲ့ ငွက္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ … အဆိုပါကိစၥေတြကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ဖို႔အတြက္ အစီအမံေတြျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္မ်ားရဲ႕ ဒီဇိုင္း၊ သဘဝတိရိစၧာန္မ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ ေလယာဥ္ပ်ံသန္းမႈ ဧရိယာ စတာေတြကိုပါ ျပည့္ျပည့္စံုစံုေဖာ္ျပထားပ
စာေရးသူ အေနေနဲ႔ ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက Little knowledge is very dangerous. ဆိုတဲ့ အဂၤလိပ္စကားလို ကိုယ္သိတာေလာက္နဲ႔ စြတ္ၿပီး မေျပာေစခ်င္တာပါ … သတင္းတစ္ခု … အေၾကာင္းအရာတစ္ခုခု ကို ေတြ႔တဲ့အခါ ကိုယ္က ေျခေျချမစ္ျဖစ္မသိရင္လည္း သိေအာင္လုပ္ၿပီးမွ ေျပာေစခ်င္တာပါ … ဘယ္အေၾကာင္းအရာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေလ့လာပါ … မွတ္သားပါ … ကုိယ္က မသိရင္လည္း သိတဲ့လူေတြကို ေမးပါ … အက်ိဳးရယ္ … အေၾကာင္းရယ္ကို သိေအာင္လုပ္ၾက ေစခ်င္တာပါ … ။ ကိစၥတစ္ခုကို ျဖစ္ႏုိင္ျခင္း/ မျဖစ္ႏုိင္ျခင္း စတာေတြကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္တဲ့ အေလ့အထ ေလးေတာ့ ရွိေစခ်င္ပါတယ္ … ။ ကၽြန္ေတာ့္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ “အမ်ားေယာင္လို႔ လိုက္ၿပီးေယာက္ အေမာင္ ေတာင္မွန္း ေျမာက္မွန္းမသိ” ဆိုတဲ့စကားလို မျဖစ္ရေအာင္ စူးစမ္း ေလ့လာ မွတ္သား ဆင္ျခင္ တဲ့ အေလ့အက်င့္ ေကာင္းမ်ား ရွင္သန္ ေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ေရးသားလိုက္ပါတယ္ … ။
ေအာင္ကိုဦး(UMK)
Be the Best !
Source : http://en.wikipedia.org/
--------------------------
Youtube မွာလည္း Bird Strike လို႔ ရွာၿပီး ၾကည့္ႏိုင္ၾကပါတယ္
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။