တန္ဖုိးရွိ ေလာကနိတီမ်ား~ .....
~~~~~~~~~~~~~~
(1) ပ်င္းရိျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္~
... ပ်င္းေသာသူအား အတတ္ပညာ အဘယ္မွာ တတ္အံ့နည္း ...
အတတ္ပညာမရွိေသာသူအား ဥစၥာအဘယ္မွာ ရအံနည္း ...
ဥစၥာမရွိေသာသူအား ခ်မ္းသာအဘယ္မွာ ရအံနည္း ...
ခ်မ္းသာမရွိေသာသူအား ေကာင္းမႈအဘယ္မွာ ရအံ့နည္း ...
ေကာင္းမႈမရွိေသာသူအား နိဗၺာန္ အဘယ္မွာ ရႏိုင္ပါအံ့နည္း .....
(2) ပညာသည္သာ အေရးႀကီး~
အတတ္ပညာႏွင့္ တူေသာ ဥစၥာသည္ မရွိ ...
အတတ္ပညာကို ခုိးသူတုိ႕ မယူႏိုင္ကုန္ ...
ဤေလာက၌ အတတ္ပညာကား အေဆြခင္ပြန္း ျဖစ္၏ ...
တမလြန္ဘဝ၌ ခ်မ္းသာကို ေဆာင္တတ္၏ ...
(3) ေနရာတုိင္းမွာ သုခမိန္မရွိ~
ေတာင္ေတာင္ဟူသမွ်၌ ပတၱျမားမရွိ ...
ဆင္ဆင္ဟူသမွ်၌ အျမဳေတမရွိ ...
ေတာေတာဟူသမွ်၌ စႏၵကူးမရွိ ...
အရပ္တုိင္းအရပ္တိုင္း၌ ပညာရွိ သုခမိန္မရွိ .....
(4) ျဖည္းျဖည္းျပဳရမည့္ အရာမ်ား~
အတတ္ပညာကို ျဖည္းျဖည္း သင္ရာ၏ ...
ဥစၥာကို ျဖည္းျဖည္း ရွာရာ၏ ...
ေတာင္ကို တက္ေသာသူသည္ ျဖည္းျဖည္း တက္ရာ၏ ...
ကာမဂုဏ္ကို ျဖည္းျဖည္းလုိရာ၏ ...
အမ်က္ကို ျဖည္းျဖည္းထြက္ရာ၏ ...
ဤငါးပါးတုိ႕ကို ျဖည္းျဖည္းအလုိရွိရာ၏ .....
(5) မိမိဥစၥာ မဟုတ္~
ေလာက၌ ေပတုိ႕၌ရွိေသာ အတတ္ပညာသည္လည္းေကာင္း ...
သူတစ္ပါး၏ လက္တုိ႕၌ရွိေသာ ဥစၥာသည္လည္းေကာင္း ...
ျပဳဖြယ္ကိစၥသည္ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ထုိေပ၌ရွိေသာ အတတ္သည္လည္း အတတ္မမည္ ...
သူတစ္ပါးတုိ႕၏ လက္၌ရွိေသာ ဥစၥာသည္လည္း ဥစၥာမမည္ .....
(6) ၾကည့္လွ်င္ သိႏိုင္သည္~
ေလာက၌ ေရတိမ္ေရနက္ကိုကား ကုမုဒၵရာၾကာကို ျမင္သျဖင့္ သိအပ္၏ ...
အမ်ိဳးယုတ္ျမတ္ကုိကား ကိုယ္အမူအရာ , ႏႈတ္အမူအရာအားျဖင့္ သိအပ္၏ ...
ပညာရွိ မရွိကုိကား ဆုိအပ္ေသာ စကားျဖင့္ သိအပ္၏ ...
ေျမေကာင္းမေကာင္းကိုကား ျမက္ညွိဳးမညွိဳးကိုျမင္သျဖင ့္ သိအပ္၏ .....
(7) ရသင့္ရာရမွ လူျဖစ္က်ိဳးနပ္မည္~
ေလာက၌ ပထမအရြယ္၌ကား အတတ္မရတံုအံ့ ...
ဒုတိယအရြယ္၌ကာ ဥစၥာမရတံုအံ့ ...
တတိယအရြယ္၌ကား တရားမရတံုအံ့ ...
စတုတၳအရြယ္တုိင္မွာကား အဘယ္မူစအ့ံနည္း .....
(8) ပညာတတ္သူကို အမ်ားေလးစား~
ခ်စ္သားတုိ႕ … အတတ္ပညာကို သင္ကုန္ေလာ့
အဘယ္ေၾကာင့္ ပ်င္းရိသနည္း ...
ခ်စ္သားတုိ႕… ေန႕တုိင္းေနတိုင္း အတတ္ပညာကို သင္ကုန္ေလာ့ အတတ္ပညာမရွိေသာသူသည္
သူ၏ ဝန္ထမ္းျဖစ္တတ္၏ ...
အတတ္ပညာရွိသူကို သူတစ္ပါးတုိ႔ ပူေဇာ္အပ္၏ .....
(9) ရန္ျဖစ္ေသာ မိဘမ်ား~
အၾကင္အမိသည္ သားငယ္ကို အတတ္ပညာ သင္မေပး ...
အတတ္ပညာသင္၍ မေပးေသာ အမိသည္ ရန္သူမည္၏ ...
အၾကင္အဖသည္ အတတ္ပညာသင္၍ မေပး ...
အတတ္ပညာသင္၍ မေပးေသာ အဖသည္ ရန္သူမည္၏ ...
ထိုအတတ္ပညာမရွိေသာ သူသည္ ဟသၤာတုိ႕အလယ္၌ ဗ်ိဳင္းကဲ့သို႕
သဘင္အလယ္တြင္ မတင့္တယ္ .....
(10) ႏြားႏွင့္တူေသာ သူ~
ေလာက၌ အစာစားျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ေမထုန္မွီဝဲျခင္းသည္လည္းေကာ င္း ...
အိပ္ျခင္းသည္လည္း ေကာင္း ႏြား၌လည္းေကာင္း၊ေယာက်္ား၌ လည္းေကာင္း ရွိ၏ ...
အတတ္ပညာ ဟူသည္ကားေယာက်္ား၏ အထူးေပတည္း ...
အတတ္ပညာမွ ယုတ္ခဲ့မူကား ႏြားႏွင့္တူသည္ ျဖစ္၏ .....
(11) အတူမရွိႏိုင္ေသာ အရာမ်ား~
ေလာက၌ အတတ္ပညာႏွင့္တူေသာ အေဆြခင္ပြန္းသည္မရွိ ...
အနာႏွင့္တူေသာ ရန္သူသည္မရွိ ...
ကိုယ္ႏွင့္တူေသာ ခ်စ္ေသာသူမည္သည္မရွိ ...
ကံႏွင့္တူေသာ အားသည္မရွိ .....
(12) ေယာက္မႏွင့္တူသူ~
သူမိုက္သည္ အသက္ထက္ဆံုးလည္း ပညာရွိကို အကယ္၍ ဆည္းကပ္ျငားအံ့ ...
ထုိသူမုိက္သည္ တရားကို မသိ၊ အဘယ္ကဲ့သို႕နည္းဟူမူ ေယာက္မသည္
ဟင္း၏ အရသာကို မသိသကဲ့သို႕တည္း .....
(13) လွ်ာႏွင့္တူသူ~
ပညာရွိသည္ ခဏမွ်လည္း ပညာရွိကုိ အကယ္၍ ဆည္းကပ္ျငားအ့ံ။ တရားကို သိ၏...
အဘယ္ကဲ့သို႕နည္း ဟူမူကား လွ်ာသည္ ဟင္း၏ အရသာကို သိသကဲ့သို႕တည္း .....
(14) အရူးႏွင့္တူေသာသူမ်ား~
ဥစၥာမရွိဘဲလ်က္ အရသာစားၾကဴးေသာသူ ...
ခြန္အားမရွိဘဲလ်က္ အသတ္အပုတ္ႀကိဳက္ေသာသူ ...
ပညာမရွိဘဲလ်က္ စကားလိုလားေသာသူ ...
ဤသူတုိ႕ကား သူရူးႏွင့္ တူကုန္၏ .....
(15) သူယုတ္လကၡဏာ~
သူမေခၚဘဲ သူ႕အိမ္သို႕ သြားဖန္မ်ားေသာသူ ...
သူမေမးဘဲ စကားမ်ားမ်ား ေျပာတက္သူ ...
မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပလႊားတတ္ေသာသူ ...
ဤသံုးပါးသည္ သူယုတ္၏ လကၡဏာတည္း .....
(16) အတတ္ပညာမရွိလွ်င္ မတင့္တယ္~
အဆင္းအရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းမူလည္း ၊ ျပန္႕ေျပာၾကြယ္ဝေသာ အမ်ိဳး၌
ျဖစ္လွ်င္မူလည္း အတတ္ပညာမွ ယုတ္ခဲ့မူကား မတင့္တယ္ကုန္ ...
ေပါက္ပန္းတုိ႕သည္ အနံ႔ကင္းကုန္သကဲ့သို႕တည္း .....
(17) မထီမဲ့ျမင္ မျပဳသင့္~
ေလာက၌ အမ်ိဳးယုတ္ေသာသူ၏သားျဖစ္လ်က ္ မင္း၏အမတ္ျဖစ္တတ္၏ ...
လူမုိက္၏ သားျဖစ္လ်က္ ပညာရွိ ျဖစ္တတ္၏ ...
ဥစၥာမရွိေသာသူ၏ သားျဖစ္လ်က္ ဥစၥာမ်ားတတ္၏ ...
ထို႕ေၾကာင့္ ေယာက်္ားတုို႕အား မထီမဲ့ျမင္ မျပဳကုန္ရာ .....
(18) ဆရာ၏ ေစတနာ~
အိုးထိန္းသည္သည္ အုိးကို ကြဲစိမ့္ေသာငွာ မခတ္
တင့္တယ္စိမ့္ေသာငွာ ခတ္၏ ...
ဆရာသည္ တပည့္တုိ႕အား အပါယ္ဆင္းရဲသို႕ က်ေစျခင္းငွာ မပုတ္ခတ္၊
အတတ္ပညာ အစီးအပြားဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပုတ္ခတ္၏ .....
(19) ပညာရွိတုိ႕ႏွင့္သာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသင့္~
ေတာင္ဇလပ္ပန္းကိုလွ်င္ ေပါက္ဖက္ႏွင့္ထုတ္၏ ... ထုိသူ၏ ေတာင္ဇလပ္ပန္းသည္သာလွ်င္
ေကာင္းေသာအနံ႔ကို လိႈင္ေစသည္ကား မဟုတ္ ...
ေပါက္ဖတ္တုိ႕သည္လည္းေကာင္းေ သာအနံ႔ကို လိႈင္ေစကုန္၏ ...
ထုိ႕အတူ ပညာရွိသူႏွင့္ ေပါင္းဖက္မွီဝဲရေသာ သူကို မွတ္အပ္၏ .....
(20) လမ္းမွန္ကုိသာ ေလ်ာက္ပါ~
ေလာက၌ စႏၶကူးပင္သည္ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ္လည္း အနံ႔ကိုမစြန္႕ ...
ဆင္ေျပာင္သည္ စစ္ေျမျပင္သို႕ေရာက္ေသာ္လည္ း
လူတုိ့၏ မ်က္ေမွာက္၌တင့္တယ္ျခင္းကို မစြန္႕ ...
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းသည္ ဆင္းရဲျခင္းသို႕ ေရာက္ေသာ္လည္း
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မစြန္႕သည္သာတည္း .....
(21) လူမုိက္သား ရမ္းကား~
အမိယုတ္ေသာသူကား မေကာင္းေသာစကားရွိသည္ ျဖစ္၏ ...
အဖယုတ္ေသာသူကား မေကာင္းေသာ အမူအက်င့္ရွိသည္ ျဖစ္၏ ...
မိဘႏွစ္ပါးစံုယုတ္မူကား မေကာင္းေသာစကားရွိသည္လည္းျဖ စ္၏ ...
မေကာင္းေသာ အမူအက်င့္ရွိသည္လည္းျဖစ္၏ .....
(22) သံဃာ့ပစၥည္း အဆိပ္သီး~
ေလာက၌ အဆိပ္ကို အဆိပ္ဟူ၍ မဆိုကုန္
သံဃာ၏ ဥစၥာကိုအဆိပ္ဟူ၍ ဆုိအပ္၏ ...
အဆိပ္သည္ တစ္ႀကိမ္သာလွ်င္ သတ္တတ္၏
သံဃာ၏ ဥစၥာသည္ကား အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ သတ္တတ္၏ .....
(23) အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပိုးသင့္~
ေရကို ျမစ္တုိ႕သည္ မေသာက္ကုန္ ...
သစ္ပင္တုိ႕သည္ အသီးကို မစားကုန္ ...
မုိးသည္ အခ်ိဳ႕ေသာ အရပ္တုိ႕ ၌ မရြာကုန္ ...
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႕၏ ဥစၥာသည္လည္း သူတစ္ပါးတုိ႕မွာ အက်ိဳးသာတည္း .....
(24) အားလံုးႏွင့္အဆင္ေျပရန္~
လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းရွိေသာသူ ကို တန္းစိုးလက္ေဆာင္ ေပးျခင္းျဖင့္ယူရာ၏ ...
မာနခက္ထန္ေသာ သူကို လက္အုပ္ခ်ီသျဖင့္ ယူရာ၏ ...
သူမုိက္ကိုကား အလိုသို႕လုိက္သျဖင့္ ယူရာ၏ ...
ပညာရွိ အဟုတ္အမွန္ဆိုသျဖင့္ ယူရာ၏ .....
(25) ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ရာ၏~
ေလာက၌ ေပးကမ္းျခင္းသည္ မယဥ္ေက်းေသာသူကို ယဥ္ေက်းေစ တတ္၏ ...
ေပးကမ္းျခင္းသည္ ခပ္သိမ္း ေသာအက်ိဳးကို ၿပီးေစတတ္ ၏ ...
ေပးကမ္းျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ စကားကို ဆုိျခင္း ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
မိမိကလည္း သူ႕အေပၚ မုိေမာက္ႏိုင္ကုန္၏ ...
မိမိသို႕လည္း ရိုညႊတ္ကုန္၏ .....
(26) ပညာရွိတုိ႕ သေဘာ~
ပညာရွိတို႕သေဘာကား မေရာက္ေသးေသာ ေဘးကို
ျမင္သည္ရွိေသာ္ အေဝးကလွ်င္ၾကဥ္ရာ၏ ...
ေရာက္ၿပီး ေရာက္ဆဲေသာ ေဘးကို ျမင္မူကား
ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ေသာ သေဘာမရွိသည္ ျဖစ္၏ .....
(27) တန္ဖိုးရွိေသာစကားမ်ား
ေလာက၌ ေက်ာက္ထီးသည္ ေလး၏ ...
ထုိထက္ နတ္တို႕၏ ေျပာၾကားျခင္းသည္ ေလး၏ ...
ထိုထက္ ဆရာမိ ဘတုိ႕၏ အဆံုးအမသည္ ေလး၏ ...
ထုိထက္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စကားသည္ ေလး၏ .....
(28) မေနသင့္ေသာ အရပ္~
အၾကင္အရပ္၌ ျမတ္ႏိုးျခင္းမရွိ ...
ခ်စ္ျခင္းလည္းမရွိ၊ အေဆြခင္ပြန္းလည္းမရွိ ...
တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ အတတ္ပညာသင္စိမ့္ေသာ သူလည္း မရွိ ...
ထုိအရပ္၌ ေနျခင္းကို မျပဳရာ .....
Credit to >>> http://www.facebook.com/ khinaye.nge.5/posts/ 455402751187146
~~~~~~~~~~~~~~
(1) ပ်င္းရိျခင္း၏ အက်ိဳးဆက္~
... ပ်င္းေသာသူအား အတတ္ပညာ အဘယ္မွာ တတ္အံ့နည္း ...
အတတ္ပညာမရွိေသာသူအား ဥစၥာအဘယ္မွာ ရအံနည္း ...
ဥစၥာမရွိေသာသူအား ခ်မ္းသာအဘယ္မွာ ရအံနည္း ...
ခ်မ္းသာမရွိေသာသူအား ေကာင္းမႈအဘယ္မွာ ရအံ့နည္း ...
ေကာင္းမႈမရွိေသာသူအား နိဗၺာန္ အဘယ္မွာ ရႏိုင္ပါအံ့နည္း .....
(2) ပညာသည္သာ အေရးႀကီး~
အတတ္ပညာႏွင့္ တူေသာ ဥစၥာသည္ မရွိ ...
အတတ္ပညာကို ခုိးသူတုိ႕ မယူႏိုင္ကုန္ ...
ဤေလာက၌ အတတ္ပညာကား အေဆြခင္ပြန္း ျဖစ္၏ ...
တမလြန္ဘဝ၌ ခ်မ္းသာကို ေဆာင္တတ္၏ ...
(3) ေနရာတုိင္းမွာ သုခမိန္မရွိ~
ေတာင္ေတာင္ဟူသမွ်၌ ပတၱျမားမရွိ ...
ဆင္ဆင္ဟူသမွ်၌ အျမဳေတမရွိ ...
ေတာေတာဟူသမွ်၌ စႏၵကူးမရွိ ...
အရပ္တုိင္းအရပ္တိုင္း၌ ပညာရွိ သုခမိန္မရွိ .....
(4) ျဖည္းျဖည္းျပဳရမည့္ အရာမ်ား~
အတတ္ပညာကို ျဖည္းျဖည္း သင္ရာ၏ ...
ဥစၥာကို ျဖည္းျဖည္း ရွာရာ၏ ...
ေတာင္ကို တက္ေသာသူသည္ ျဖည္းျဖည္း တက္ရာ၏ ...
ကာမဂုဏ္ကို ျဖည္းျဖည္းလုိရာ၏ ...
အမ်က္ကို ျဖည္းျဖည္းထြက္ရာ၏ ...
ဤငါးပါးတုိ႕ကို ျဖည္းျဖည္းအလုိရွိရာ၏ .....
(5) မိမိဥစၥာ မဟုတ္~
ေလာက၌ ေပတုိ႕၌ရွိေသာ အတတ္ပညာသည္လည္းေကာင္း ...
သူတစ္ပါး၏ လက္တုိ႕၌ရွိေသာ ဥစၥာသည္လည္းေကာင္း ...
ျပဳဖြယ္ကိစၥသည္ ျဖစ္လတ္ေသာ္ ထုိေပ၌ရွိေသာ အတတ္သည္လည္း အတတ္မမည္ ...
သူတစ္ပါးတုိ႕၏ လက္၌ရွိေသာ ဥစၥာသည္လည္း ဥစၥာမမည္ .....
(6) ၾကည့္လွ်င္ သိႏိုင္သည္~
ေလာက၌ ေရတိမ္ေရနက္ကိုကား ကုမုဒၵရာၾကာကို ျမင္သျဖင့္ သိအပ္၏ ...
အမ်ိဳးယုတ္ျမတ္ကုိကား ကိုယ္အမူအရာ , ႏႈတ္အမူအရာအားျဖင့္ သိအပ္၏ ...
ပညာရွိ မရွိကုိကား ဆုိအပ္ေသာ စကားျဖင့္ သိအပ္၏ ...
ေျမေကာင္းမေကာင္းကိုကား ျမက္ညွိဳးမညွိဳးကိုျမင္သျဖင
(7) ရသင့္ရာရမွ လူျဖစ္က်ိဳးနပ္မည္~
ေလာက၌ ပထမအရြယ္၌ကား အတတ္မရတံုအံ့ ...
ဒုတိယအရြယ္၌ကာ ဥစၥာမရတံုအံ့ ...
တတိယအရြယ္၌ကား တရားမရတံုအံ့ ...
စတုတၳအရြယ္တုိင္မွာကား အဘယ္မူစအ့ံနည္း .....
(8) ပညာတတ္သူကို အမ်ားေလးစား~
ခ်စ္သားတုိ႕ … အတတ္ပညာကို သင္ကုန္ေလာ့
အဘယ္ေၾကာင့္ ပ်င္းရိသနည္း ...
ခ်စ္သားတုိ႕… ေန႕တုိင္းေနတိုင္း အတတ္ပညာကို သင္ကုန္ေလာ့ အတတ္ပညာမရွိေသာသူသည္
သူ၏ ဝန္ထမ္းျဖစ္တတ္၏ ...
အတတ္ပညာရွိသူကို သူတစ္ပါးတုိ႔ ပူေဇာ္အပ္၏ .....
(9) ရန္ျဖစ္ေသာ မိဘမ်ား~
အၾကင္အမိသည္ သားငယ္ကို အတတ္ပညာ သင္မေပး ...
အတတ္ပညာသင္၍ မေပးေသာ အမိသည္ ရန္သူမည္၏ ...
အၾကင္အဖသည္ အတတ္ပညာသင္၍ မေပး ...
အတတ္ပညာသင္၍ မေပးေသာ အဖသည္ ရန္သူမည္၏ ...
ထိုအတတ္ပညာမရွိေသာ သူသည္ ဟသၤာတုိ႕အလယ္၌ ဗ်ိဳင္းကဲ့သို႕
သဘင္အလယ္တြင္ မတင့္တယ္ .....
(10) ႏြားႏွင့္တူေသာ သူ~
ေလာက၌ အစာစားျခင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ေမထုန္မွီဝဲျခင္းသည္လည္းေကာ
အိပ္ျခင္းသည္လည္း ေကာင္း ႏြား၌လည္းေကာင္း၊ေယာက်္ား၌ လည္းေကာင္း ရွိ၏ ...
အတတ္ပညာ ဟူသည္ကားေယာက်္ား၏ အထူးေပတည္း ...
အတတ္ပညာမွ ယုတ္ခဲ့မူကား ႏြားႏွင့္တူသည္ ျဖစ္၏ .....
(11) အတူမရွိႏိုင္ေသာ အရာမ်ား~
ေလာက၌ အတတ္ပညာႏွင့္တူေသာ အေဆြခင္ပြန္းသည္မရွိ ...
အနာႏွင့္တူေသာ ရန္သူသည္မရွိ ...
ကိုယ္ႏွင့္တူေသာ ခ်စ္ေသာသူမည္သည္မရွိ ...
ကံႏွင့္တူေသာ အားသည္မရွိ .....
(12) ေယာက္မႏွင့္တူသူ~
သူမိုက္သည္ အသက္ထက္ဆံုးလည္း ပညာရွိကို အကယ္၍ ဆည္းကပ္ျငားအံ့ ...
ထုိသူမုိက္သည္ တရားကို မသိ၊ အဘယ္ကဲ့သို႕နည္းဟူမူ ေယာက္မသည္
ဟင္း၏ အရသာကို မသိသကဲ့သို႕တည္း .....
(13) လွ်ာႏွင့္တူသူ~
ပညာရွိသည္ ခဏမွ်လည္း ပညာရွိကုိ အကယ္၍ ဆည္းကပ္ျငားအ့ံ။ တရားကို သိ၏...
အဘယ္ကဲ့သို႕နည္း ဟူမူကား လွ်ာသည္ ဟင္း၏ အရသာကို သိသကဲ့သို႕တည္း .....
(14) အရူးႏွင့္တူေသာသူမ်ား~
ဥစၥာမရွိဘဲလ်က္ အရသာစားၾကဴးေသာသူ ...
ခြန္အားမရွိဘဲလ်က္ အသတ္အပုတ္ႀကိဳက္ေသာသူ ...
ပညာမရွိဘဲလ်က္ စကားလိုလားေသာသူ ...
ဤသူတုိ႕ကား သူရူးႏွင့္ တူကုန္၏ .....
(15) သူယုတ္လကၡဏာ~
သူမေခၚဘဲ သူ႕အိမ္သို႕ သြားဖန္မ်ားေသာသူ ...
သူမေမးဘဲ စကားမ်ားမ်ား ေျပာတက္သူ ...
မိမိဂုဏ္ေက်းဇူးကို ပလႊားတတ္ေသာသူ ...
ဤသံုးပါးသည္ သူယုတ္၏ လကၡဏာတည္း .....
(16) အတတ္ပညာမရွိလွ်င္ မတင့္တယ္~
အဆင္းအရြယ္ႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းမူလည္း ၊ ျပန္႕ေျပာၾကြယ္ဝေသာ အမ်ိဳး၌
ျဖစ္လွ်င္မူလည္း အတတ္ပညာမွ ယုတ္ခဲ့မူကား မတင့္တယ္ကုန္ ...
ေပါက္ပန္းတုိ႕သည္ အနံ႔ကင္းကုန္သကဲ့သို႕တည္း .....
(17) မထီမဲ့ျမင္ မျပဳသင့္~
ေလာက၌ အမ်ိဳးယုတ္ေသာသူ၏သားျဖစ္လ်က
လူမုိက္၏ သားျဖစ္လ်က္ ပညာရွိ ျဖစ္တတ္၏ ...
ဥစၥာမရွိေသာသူ၏ သားျဖစ္လ်က္ ဥစၥာမ်ားတတ္၏ ...
ထို႕ေၾကာင့္ ေယာက်္ားတုို႕အား မထီမဲ့ျမင္ မျပဳကုန္ရာ .....
(18) ဆရာ၏ ေစတနာ~
အိုးထိန္းသည္သည္ အုိးကို ကြဲစိမ့္ေသာငွာ မခတ္
တင့္တယ္စိမ့္ေသာငွာ ခတ္၏ ...
ဆရာသည္ တပည့္တုိ႕အား အပါယ္ဆင္းရဲသို႕ က်ေစျခင္းငွာ မပုတ္ခတ္၊
အတတ္ပညာ အစီးအပြားဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပုတ္ခတ္၏ .....
(19) ပညာရွိတုိ႕ႏွင့္သာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံသင့္~
ေတာင္ဇလပ္ပန္းကိုလွ်င္ ေပါက္ဖက္ႏွင့္ထုတ္၏ ... ထုိသူ၏ ေတာင္ဇလပ္ပန္းသည္သာလွ်င္
ေကာင္းေသာအနံ႔ကို လိႈင္ေစသည္ကား မဟုတ္ ...
ေပါက္ဖတ္တုိ႕သည္လည္းေကာင္းေ
ထုိ႕အတူ ပညာရွိသူႏွင့္ ေပါင္းဖက္မွီဝဲရေသာ သူကို မွတ္အပ္၏ .....
(20) လမ္းမွန္ကုိသာ ေလ်ာက္ပါ~
ေလာက၌ စႏၶကူးပင္သည္ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ္လည္း အနံ႔ကိုမစြန္႕ ...
ဆင္ေျပာင္သည္ စစ္ေျမျပင္သို႕ေရာက္ေသာ္လည္
လူတုိ့၏ မ်က္ေမွာက္၌တင့္တယ္ျခင္းကို
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းသည္ ဆင္းရဲျခင္းသို႕ ေရာက္ေသာ္လည္း
သူေတာ္ေကာင္းတရားကို မစြန္႕သည္သာတည္း .....
(21) လူမုိက္သား ရမ္းကား~
အမိယုတ္ေသာသူကား မေကာင္းေသာစကားရွိသည္ ျဖစ္၏ ...
အဖယုတ္ေသာသူကား မေကာင္းေသာ အမူအက်င့္ရွိသည္ ျဖစ္၏ ...
မိဘႏွစ္ပါးစံုယုတ္မူကား မေကာင္းေသာစကားရွိသည္လည္းျဖ
မေကာင္းေသာ အမူအက်င့္ရွိသည္လည္းျဖစ္၏ .....
(22) သံဃာ့ပစၥည္း အဆိပ္သီး~
ေလာက၌ အဆိပ္ကို အဆိပ္ဟူ၍ မဆိုကုန္
သံဃာ၏ ဥစၥာကိုအဆိပ္ဟူ၍ ဆုိအပ္၏ ...
အဆိပ္သည္ တစ္ႀကိမ္သာလွ်င္ သတ္တတ္၏
သံဃာ၏ ဥစၥာသည္ကား အႀကိမ္ႀကိမ္အဖန္ဖန္ သတ္တတ္၏ .....
(23) အမ်ားအက်ိဳး သယ္ပိုးသင့္~
ေရကို ျမစ္တုိ႕သည္ မေသာက္ကုန္ ...
သစ္ပင္တုိ႕သည္ အသီးကို မစားကုန္ ...
မုိးသည္ အခ်ိဳ႕ေသာ အရပ္တုိ႕ ၌ မရြာကုန္ ...
သူေတာ္ေကာင္းတုိ႕၏ ဥစၥာသည္လည္း သူတစ္ပါးတုိ႕မွာ အက်ိဳးသာတည္း .....
(24) အားလံုးႏွင့္အဆင္ေျပရန္~
လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းရွိေသာသူ
မာနခက္ထန္ေသာ သူကို လက္အုပ္ခ်ီသျဖင့္ ယူရာ၏ ...
သူမုိက္ကိုကား အလိုသို႕လုိက္သျဖင့္ ယူရာ၏ ...
ပညာရွိ အဟုတ္အမွန္ဆိုသျဖင့္ ယူရာ၏ .....
(25) ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ရာ၏~
ေလာက၌ ေပးကမ္းျခင္းသည္ မယဥ္ေက်းေသာသူကို ယဥ္ေက်းေစ တတ္၏ ...
ေပးကမ္းျခင္းသည္ ခပ္သိမ္း ေသာအက်ိဳးကို ၿပီးေစတတ္ ၏ ...
ေပးကမ္းျခင္းေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ခ်စ္ဖြယ္ေသာ စကားကို ဆုိျခင္း ေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊
မိမိကလည္း သူ႕အေပၚ မုိေမာက္ႏိုင္ကုန္၏ ...
မိမိသို႕လည္း ရိုညႊတ္ကုန္၏ .....
(26) ပညာရွိတုိ႕ သေဘာ~
ပညာရွိတို႕သေဘာကား မေရာက္ေသးေသာ ေဘးကို
ျမင္သည္ရွိေသာ္ အေဝးကလွ်င္ၾကဥ္ရာ၏ ...
ေရာက္ၿပီး ေရာက္ဆဲေသာ ေဘးကို ျမင္မူကား
ေၾကာက္ရြံ႕တတ္ေသာ သေဘာမရွိသည္ ျဖစ္၏ .....
(27) တန္ဖိုးရွိေသာစကားမ်ား
ေလာက၌ ေက်ာက္ထီးသည္ ေလး၏ ...
ထုိထက္ နတ္တို႕၏ ေျပာၾကားျခင္းသည္ ေလး၏ ...
ထိုထက္ ဆရာမိ ဘတုိ႕၏ အဆံုးအမသည္ ေလး၏ ...
ထုိထက္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စကားသည္ ေလး၏ .....
(28) မေနသင့္ေသာ အရပ္~
အၾကင္အရပ္၌ ျမတ္ႏိုးျခင္းမရွိ ...
ခ်စ္ျခင္းလည္းမရွိ၊ အေဆြခင္ပြန္းလည္းမရွိ ...
တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ အတတ္ပညာသင္စိမ့္ေသာ သူလည္း မရွိ ...
ထုိအရပ္၌ ေနျခင္းကို မျပဳရာ .....
Credit to >>> http://www.facebook.com/
No comments:
Post a Comment
မိတ္ေဆြ...အခ်ိန္ေလးရရင္ blogg မွာစာလာဖတ္ပါေနာ္
ဗဟုသုတ ရနိုင္တယ္။